Gå til innhold

Panoramabilde tatt med mobil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hæ??!? W610? Jøss! Synes ikke den fonen tar så gode bilder, men det har jo pokker meg ikke vært mange solskinnsdagene å ta bilder med den i siden jeg kjøpte den i august i fjor. Panaoramabildet er jo konge!

Hint: Det bildet kunne du fint tatt med i fotokonkurranse. Seriøst.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Utrolig stilig bilde! Som sagt over, kan absolutt brukes i fotokonkurranser!

Både i teoriens verden, og praksisens galaxianske bibel, så kan man bruke hvilke som helst bilder i en fotokonkurranse....ellers hadde det vel ikke bli konkurranse?

Kunne brukt den i DENNE konkurransen, men nå er desverre fristen gått ut.

Lenke til kommentar

Eilertn: Fint motiv, selv om været kunne vært litt mer fotogent.

Kornelen: Mobiler har så små sensorer at man helst ikke bør bruke mindre blenderåpning enn f/2,8 likevel pga diffraskjons-uskarphet. De nærmeste detaljene i bildet, vinrankene, er sikkert 4-5 meter unna. Med såpass avstand tror jeg man kunne fått glimrende skarphet helt fra vinrankene til horisonten med f/2 eller ennå større blenderåpning. På normal speilrefleks måtte man nok brukt ca f/8 for å oppnå like mye dybdeskarphet. Men tenk så bedre fargene ville blitt. Oioi, hadde trådstarter sett hvordan bildet ville blitt med en speilrefleks så hadde han nok fått hakeslepp og satt et sånt på ønskelista til jul.

Jeg fant ikke noe tatt med speilrefleks men jeg fant ett med 3 år gammelt kompaktkamera i billigklassen: Canon Powershot A520:

Mosel_05.jpg

Lenke til kommentar
Stilig bilde! :)

Noen som klarer og få ett like bra bilde med og bruke panoramafunksjonen på telefonen? Jeg får det hvertfall ikke til :p

Jeg har desverre ikke funnet et like eventyrisk motiv, men kan, ved hjelp av et program som heter Panoman, både ta og sette sammen panoramabilder på min Nokia N82. Programmet støttes av de fleste Symbian series 60 (Eks: N95, N93, N73, N81, E66, E61i, E90, 6220c).

post-176355-1226910362_thumb.jpg

Fotoet er satt sammen av 4 bilder (nedskalert fra orginalbildet på 5 MP).

Les mer om programmet på www.nokiapro.no

Lenke til kommentar
Dette panoramabildet er tatt med en vanlig Sony Ericsson W610i. Kan du dette med mobilen din?

Om jeg kan ta tre bilder og så bruke Photoshop for å manipulere dem? Ja, jøss, det kan jeg gitt. Det kan faktisk alle gjøre.

Når det kommer til bildet så var motiv og utsnitt pent nok det, men bildekvaliteten er ikke akkurat noe å skryte av. Plenty av kromatisk aberrasjon, støy og uskarpheter.

Til dere som sier "Utrolig stilig bilde!" og "Utrolig bra!" -- har dere aldri sett bilder på nett før? Er dere klare over at dette bare er tre bilder tatt i serie og satt sammen i Photoshop? Hva er det som gjør det til noen prestasjon, og ikke minst: "utrolig stilig" eller "utrolig bra"? Ingenting, that's what.

Himmel, for en agurknyhet. At dette havner på hovedsiden til Amobil sier jo sitt.

Endret av josh909
Lenke til kommentar
Programmet støttes av de fleste Symbian series 60

Er det ikke tungvint å bruke dette mobiltelefonprogrammet sammenlignet med å bruke et PC-program? (Som til og med ikke setter begrensninger til hvilke telefoner som kan brukes, så lenge du får bildene over på PC)

Hugin

Dette programmet er ikke et "klipp-og-lim" program, det er et program som passer på at du flytter mobilen din riktig, før det automatisk tar neste bilde. Sånn at bildene passer perfekt sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...