EchoMaker Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Hey. Jeg går 1. året på videregående nå.. Jeg lurer litt på hvor jeg kan jobbe under siviltjenesten (som jeg antakelig ender opp med å ta, siden jeg er pasifist)... Finnes det noen steder hvor man kan utføre sin siviltjeneste og faktisk få litt relevant arbeidserfaring (altså, ikke hjelpegutt i barnehage/ungdomsskole) med tanke på videre utdanning som siv. øk. ? Assistent i et eller annet statlig organ (Prisdirektoratet, f. eks)? Eller må jeg belage meg på et år i barnehagen som ikke hjelper meg videre på noen måte? Takk for svar Endret 20. januar 2008 av EchoMaker Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Mener det finnes en regel som sier at man ikke skal få noen yrkesfordeler ved å velge siviltjeneste, men er ikke helet sikker. Vet faren min jobbet der han jobber nå under siviltjenesten sin også (men mulig ikke denne reglen fantes, da), og han jobber ikke i barnehage eller skole for å si det sånn. Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Spørre om siviltjeneste i McKinsey & Co, kanskje? Lenke til kommentar
Funkpower Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hey. Jeg går 1. året på videregående nå.. Jeg lurer litt på hvor jeg kan jobbe under siviltjenesten (som jeg antakelig ender opp med å ta, siden jeg er pasifist)... Finnes det noen steder hvor man kan utføre sin siviltjeneste og faktisk få litt relevant arbeidserfaring (altså, ikke hjelpegutt i barnehage/ungdomsskole) med tanke på videre utdanning som siv. øk. ? Assistent i et eller annet statlig organ (Prisdirektoratet, f. eks)? Eller må jeg belage meg på et år i barnehagen som ikke hjelper meg videre på noen måte? Takk for svar Du kan jobbe for nesten hvilket som helst statlig organ. Og det finnes utallige løsninger. Hvis du bare leter litt vil du finne en jobb som du kommer til å få noe ut av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå