Gå til innhold

Siviltjeneste - Relevant arbeidserfaring?

EchoMaker

Anbefalte innlegg

Hey.

Jeg går 1. året på videregående nå..

Jeg lurer litt på hvor jeg kan jobbe under siviltjenesten (som jeg antakelig ender opp med å ta, siden jeg er pasifist)... Finnes det noen steder hvor man kan utføre sin siviltjeneste og faktisk få litt relevant arbeidserfaring (altså, ikke hjelpegutt i barnehage/ungdomsskole) med tanke på videre utdanning som siv. øk. ? Assistent i et eller annet statlig organ (Prisdirektoratet, f. eks)? Eller må jeg belage meg på et år i barnehagen som ikke hjelper meg videre på noen måte?

Takk for svar :)

Endret av EchoMaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener det finnes en regel som sier at man ikke skal få noen yrkesfordeler ved å velge siviltjeneste, men er ikke helet sikker. Vet faren min jobbet der han jobber nå under siviltjenesten sin også (men mulig ikke denne reglen fantes, da), og han jobber ikke i barnehage eller skole for å si det sånn.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hey.

Jeg går 1. året på videregående nå..

Jeg lurer litt på hvor jeg kan jobbe under siviltjenesten (som jeg antakelig ender opp med å ta, siden jeg er pasifist)... Finnes det noen steder hvor man kan utføre sin siviltjeneste og faktisk få litt relevant arbeidserfaring (altså, ikke hjelpegutt i barnehage/ungdomsskole) med tanke på videre utdanning som siv. øk. ? Assistent i et eller annet statlig organ (Prisdirektoratet, f. eks)? Eller må jeg belage meg på et år i barnehagen som ikke hjelper meg videre på noen måte?

Takk for svar :)

Du kan jobbe for nesten hvilket som helst statlig organ.

Og det finnes utallige løsninger. Hvis du bare leter litt vil du finne en jobb som du kommer til å få noe ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...