hYLeAPe Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Hei Jeg lurer på hvordan jeg kan senke hastigheten på vifta i min Thermaltake Toughpower 850w. Den har en 14cm vifte. Cooling System 14 cm Fan SPEED: 2300 RPM (±10%) DIMENSION: 140 X 140 X 25 mm BEARING TYPE: Two ball-bearing AIR FLOW: 105 CFM TEMP. AUTO CONTROL Noise 16dB at 1300RPM Idiotisk måte å oppgi støyen på. Men det jeg lurer på er hvordan jeg kan dempe hastigheten på vifta litt, slik at den støyer mindre. Tenker foreksempel på en motstand eller en slags dimmer. Hva mener dere?? Takker for inspill:) Endret 20. januar 2008 av hYLeAPe Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Du kan kjøpe en zalman spenningsregulator å montere på viften. Billig og funker greit nok. Ikke automatisk temperatur da, men jo skru ned når du ikke gjør så mye med maskinen og så skru opp når du skal spille en time eller tre. Koster 39 spenn på komplett. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303855 Tror jeg skal gjøre samme på min strømforsyning da den vifta som står i bråker alt for mye i mine ører. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 så grei ut den... Bestiller nok en liten haug til diverse vifter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå