Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke satt opp lengre ruter på N82's GPS?

ladolcevita

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har problemer med å sette opp lengre ruter på GPS? Prøver å sette opp rute fra xx til Trondheim (350km) men det klarer den ikke. Har oppdatert med nokia maps og nokia map loader.

Etter oppdatering dukker det opp en melding:

"No storage medium detected. Connect your divice to your computer via USB using data transfer mode or insert the memory card into a card reader and restart Map loader. Remember that you need to use the Map application at least once with your divice on memory card before jusing the Map loader."

USB står selvfølgelig i, det gjør minnekortet på 2GB også.

noen som vet hva som kan gjøres?

Endret av ladolcevita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen andre som har problemer med å sette opp lengre ruter på GPS? Prøver å sette opp rute fra xx til Trondheim (350km) men det klarer den ikke. Har oppdatert med nokia maps og nokia map loader.

Etter oppdatering dukker det opp en melding:

"No storage medium detected. Connect your divice to your computer via USB using data transfer mode or insert the memory card into a card reader and restart Map loader. Remember that you need to use the Map application at least once with your divice on memory card before jusing the Map loader."

USB står selvfølgelig i, det gjør minnekortet på 2GB også.

noen som vet hva som kan gjøres?

det du må gjøre er: når du plugger i USB kabelen, så kommer det opp 4 valg på telefonen, bl.a dataoverføring (under PC Suite). Du må da velge dataoverføring.

Lenke til kommentar

Takker for svar, det fungerte utmerket :) Det jeg ikke forstår er hvorfor jeg ikke kan plotte inn lengre ruter. Går til "vis" og så beregner den, men etter å ha tenkt litt går den bare tilbake i "fra" og "til" igjen. Og så stopper den opp litt på en måte. Merkelig at det ikke skulle la seg gjøre! Den klarer rett og slett ikke beregne lange ruter.

Noen andre som har tilsvarende problem som har funnet ut av det?

Lenke til kommentar

Hvorfor tar den korte ruter men ikke lange?

Er det ingen som har samme problemet?

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
slet litt med det samme på min gamle gps. kunne da sette opp ruter på maks 50 mil.

nå med den nye testet jeg fra oslo til tromsø funket helt fint det

Den nye? Vil det si at du har byttet ut tlf eller GPS'n? Eller har du oppgradert software? Snakker om Nokia N82 her altså... Beklager hvis det ikke kom tydelig nok fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...