Gå til innhold

HTC TyTn II vs Nokia E90

AH

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å summere meg ned til to følgende telefoner, TyTn2 og E90.

Telefonen skal brukes til videosamtaler,sende og mottat mail og ta et og annet bilde..

Noen som har prøvd begge telefonene,eller som har efaringer med en av dem som kan fortelle meg hva dere like eller ikke likte med dem.

Kan nevne jeg er glad i batterikapastet og andre fremtidsrettet teknologi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet E90 har fått veldig mye pepper pga en elendig kalenderfunksjon. Les mer i prisguiden, ser det er noen der også som er misfornøyd med nettopp dette.

Personlig ville jeg blankt gått for HTC. Sjekk de lange listene med firmware upgrades til nokia..lange som ett vondt år til E90.

Men igjen, jeg har ikke testet dem personlig.

Endret av pralinaen
Lenke til kommentar
Jeg vet E90 har fått veldig mye pepper pga en elendig kalenderfunksjon. Les mer i prisguiden, ser det er noen der også som er misfornøyd med nettopp dette.

Personlig ville jeg blankt gått for HTC. Sjekk de lange listene med firmware upgrades til nokia..lange som ett vondt år til E90.

Men igjen, jeg har ikke testet dem personlig.

Jeg har en Nokia e90 så jeg vil jo selvsagt si: Velg nokia e90!

Sende og motta mail - lett som bare det!

Batteritid - overaskende bra!Jeg bruker wlan på skolen og hjemme til MSN og litt Web-surfing og er bra batteritid!

Hatt telefonen en måned nå.. Ikke restartet en gang pga feilmelding

eller noe som helst.. den er stabil og kjapp i bruk..

Og koble seg opp mot trådløst internett går kjapt og enkelt!

Kameraet til E90 er rett og slett bedre en tytn2 sitt..

filmer i 30fps mot 15 fps som er på tytn2!

Stillbilder er også bedre på E90 en på tytn2.. Ut fra sammenligninger gjort

på youtube og phonearena.com!

Jeg er ikke så avhengig av kalender.. så for meg er den mer en bra nok! Kan fint legge inn bursdager til folk og gjøremål for dagen eller noe slikt!

Fremtidsrettet på teknologi-fronten står begge telefonen likt vil jeg si!

Til videosamtale tror jeg også det blir nokså det samme!

Ellers kan jeg tilføye at det er utrolig bra lyd i e90(stereo høytalere)

800x352 oppløsning gjør web-surfing til noe av det bedre på mobiltelefoner!

Hurtigknappene på tasteraturet er geniale!

Av negative ting om E90 kan jeg si:

Space-knappen var litt hard i starten!

Skjermen er litt for widescreen - ser du på bilder som er tatt vil bildene se bedre ut på f.eks tytn2 sin skjerm som er på 2.8".. For på e90 blir det ett litt lite bilde midt på den 4" widescreen skjermen!

Nokia e90 er stor og tung..

Helt ærlig så tror jeg du blir fornøyd uansett hvilken du velger..

Skal du bruke telefonen til mye synkronisering med PCen så er nok Tytn bedre.. Er ikke noe som passer bedre sammen en to microsoft produkter!

Skal du bruke internett på mobilen så burde du gå for E90 pga den breie-skjermen med høy oppløsning!

Er nok flere programmer og få til tytn2 en til e90! men jeg trenger i grunn bare MSN og youtube igrunn.. og de to programmene får man gratis til e90 så jeg er fornøyd!

Jeg har ikke testet Tytn2 - Og jeg vurderte de to telefoenen lenge før jeg valgte E90..

Hadde tytn2 hatt bedre oppløsning haddde jeg nok valgt den!

Gi meg en e90 med windows på så hadde det vært det beste =)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt begge telefonene. Bruker i dag TyTN II. Brukte Nokie E90 i en mnd før TyTN II kom på markedet. Synes begge to er kjempebra modeller, men liker brukegrensesnittet til Windows Mobile bedre enn Symbian.

Slik jeg ser det:

Fordeler med Nokia E90:

Bedre batteri. Bedre til samtaler. Bra skjerm. Bedre kamera. (selv bruker jeg ikke kamera noe særlig på mobil)

Fordeler med TyTN II:

Bedre GPS. Bedre e-post leser. Bedre Kalender. Bedre kontaktregister. Touch screen (stort pluss fra min sider).

I tillegg så har Nokia E90 en del mangler i forhold til Exchange som vi bruker i jobben. Nokias mail for exchange støtter ikke syncing av undermapper på e-posten. Kanskje ikke like viktig for deg, men et "must" for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...