Gå til innhold

Regnes dette som et kjedebrev?

Anbefalte innlegg

Hallo...

Fikk denne mailen i inboxen:

Jeg pleier aldri å sende slike mailer, men av og til skjer det noe som gjør at man bare er nødd til å slå alarm.

Overvåkning og fjerning av sivile rettigheter er tidens hotteste politiske verktøy og det er nå på høy tid å våkne opp, og (i det minste prøve å) forstå hva som holder på å skje for tiden.

Alle er enige om at hvis man bare viste hva som var på vei til å skje, så kunne vi ha stoppa Hitler tids nok før alt gikk til helvete.

I dag vet vi hva som er symptomene for en slik mobilisering er, og vi ser nøyaktig de samme tingene skje rett foran øynene våre.

DENNE GANGEN BLIR DET INGEN MULIGHET FOR Å UNSKYLDE SEG MED AT MAN IKKE VISTE HVA SOM SKJEDDE!

Det er vårt ansvar å si i fra og det er vi som har allt å tape på å tie.

STAND FOR SOMETHING, OR YOU WILL FALL FOR NOTHING!

Vær med på å bekjempe ytterlige systematisk destruksjon av alt som heter personvern og rettssikkerhet! For fan.

Signer opprop her:

http://www.uopprop.eno/opproop.phap?idu=neitilueiudir

(edit: potensiell farlig link kryptert)

"Evil men prosper, when good people

og på hjemmesiden til den linkede siden, står dette:

Nei til EUs datalagringsdirektiv

Til: Samferdselsesdepartementet

Vi risikerer at norske myndigheter innfører EUs datalagringsdirektiv uten større motstand.

Dette innebærer at all trafikkinformasjon fra mobilen din lagres. Hvor du har ringt, når du har ringt, hvem du har ringt til og hvor telefonene befant seg under oppringingen.

Det samme skjer med SMS og MMS. I tillegg vil den samme registreringen skje med e-posten du sender.

Det er i første omgang ikke snakk om å lagre innholdet. Men vi vet ikke når det blir foreslått.

Dette er et grovt overgrep mot personvernet og den enkeltes frihetsfølelse. Det er et overgrep mot enkeltpersoners integritet.

Det er ikke noe krav om at Norge må innføre dette. Det er ikke for sent å si nei. Derfor gjør underskriverne av dette oppropet nettopp det. Vi ønsker ikke EUs datalagringsdirektiv i Norge.

Registrert av:

Knut Johannessen, Knut Johannessen - Vox populi [20:56 06.01 2008]

Les mer på voxpopulinor.blogspot.com/2008/01/du-m-ikke-sove.html

hvor det videre er meningen å registrere navn og adresse (ja ganske idiotisk at man må oppgi adresse når det nettop er DATARETTIGHETER det er snakk om i mailen), og så er det en lang liste med folk som har skrevet seg opp... Budskapet er jo viktig, men hvor serriøst er mailen (og hvor serriøs er www.opprop.no)? Og, er det opprop.no som har sendt denne meldingen?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

opprop.no er etter min oppfatning en seriøs side. Den er laget for at folk skal kunne lage underskriftskampanjer på elektronisk vis. Hvis du ser litt mer på den, ser du at den er en del av www.dagbladet.no. Mailen er nok ment seriøs, den er sannsynligvis skrevet av han som har laget saken på opprop.no eller en annen som har sett den.

Siden opprop.no er seriøs, legger jeg ut lenken her hvis andre vil se på den: http://www.opprop.no/opprop.php?id=neitileudir

Lenke til kommentar
opprop.no er etter min oppfatning en seriøs side.

Har aldri sett at slike signaturer har gjort noe som helst, i min mening er det bare tull, se på top 30 underskriftene:

Løslat Mokarrameh Ebrahimi og hennes medtiltalte

Ver med og stopp avkristninga av landet vårt!

Nei takk til ”Dødssyndene”

Boikott Platebransjen

Boikott nasjonale prøver!

Lenke til kommentar
opprop.no er etter min oppfatning en seriøs side.

Har aldri sett at slike signaturer har gjort noe som helst, i min mening er det bare tull, se på top 30 underskriftene:

Løslat Mokarrameh Ebrahimi og hennes medtiltalte

Ver med og stopp avkristninga av landet vårt!

Nei takk til ”Dødssyndene”

Boikott Platebransjen

Boikott nasjonale prøver!

Seriøs som i at de ikke sender deg spam, ikke seriøs som i at det faktisk blir gjort noe med det hvis du skriver under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...