Notinuse Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hey Har i dag en AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte og skal i morgen sett i en AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,2 Ghz BOXED. Men, det jeg lurer på, er at den " AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,2 Ghz BOXED " er det ikke vifte til CPU med. Må jeg da kjøpe ny vifte til den eller kan jeg bruke den jeg alleredet har på min 64 X2 4400+ 2.3GHz? Den er bare 3 dager gammel så angret på at jeg ikke tok en 3.2. Setter stor pris på svar asap side jeg må bestille i dag. denne : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=96933 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Joda det følger med en pen heatpipe kjøler inklusiv vifte med prosessoren. Det er det boxed betyr. Prosessor med kjøler. Lenke til kommentar
panzeNOR Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Ikke noe problem å bruke samme kjøle-ribbe nei. Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Joda det følger med en pen heatpipe kjøler inklusiv vifte med prosessoren.Det er det boxed betyr. Prosessor med kjøler. men det står jo " 1MB cache Black Ed. OBS! IKKE KJØLEVIFTE " Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hørtes merkelig ut, da er merkinga på prosessoren missvisende da den ikke er "boxed". Kan ikke kalle det komplett prosessor med kjøler uten vifte, blir for dumt. Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Joda det følger med en pen heatpipe kjøler inklusiv vifte med prosessoren.Det er det boxed betyr. Prosessor med kjøler. men det står jo " 1MB cache Black Ed. OBS! IKKE KJØLEVIFTE " ja jeg er jo litt usikker på hva jeg skal gjøre nå... :-/ Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Har forresten dette HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321030 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Du får bare åpne å se om det følger med kjøler i pakken når du får den, kan ikke gi noe annet råd. Bare vær klar over at dette er en varm prosessor som skal ha mye effekt så er usikker på om den gamle kjøleren duger. Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Du får bare åpne å se om det følger med kjøler i pakken når du får den, kan ikke gi noe annet råd.Bare vær klar over at dette er en varm prosessor som skal ha mye effekt så er usikker på om den gamle kjøleren duger. kanskje det er like greit å ta en AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED og bare bruke det som følger med der? Er ingen overklokker så kanskje den orginale som følger er helt ok ? Har et Antec Nine Hundred sort miditower (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332085) så kjøling i kabinettet burde være ok. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 6000 boxed prosessoren følger det i allefal en heatpipekjøler inkl. vifte med. Var i allefal med samme prosessoren da jeg kjøpte i oktober i fjor. Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 6000 boxed prosessoren følger det i allefal en heatpipekjøler inkl. vifte med.Var i allefal med samme prosessoren da jeg kjøpte i oktober i fjor. feks denne : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=44567 ? Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Jeg tror Netshop roter litt her. De leverer to typer som ifølge leverandørens partnr. skal være forskjellige. Den ene skal være med kjøler og den andre uten. Sjekk mot Komplett sine opplysninger på de samme prosessorene. Endret 20. januar 2008 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 6000 boxed prosessoren følger det i allefal en heatpipekjøler inkl. vifte med.Var i allefal med samme prosessoren da jeg kjøpte i oktober i fjor. feks denne : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=44567 ? Ja! Kjøpte akkurat den prosessoren frå netshop og det som fulgte var kjøler av skikkelig heatpipe og vifte. Skal seiest at denne kjøler bedre enn den som er på 4400+ o.l Lenke til kommentar
HAG Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 BE kommer uten kjøler, kanskje siden de er tatt fram for klokking og lett kan bli ekstra varme med klokking. 6400BE har uklokka en effekt på 125W som må kjøles, med klokking litt mer. Har en 5000BE som uklokka tar 65W, men i tester rundt forbi har den passert 100W når den runder 3GHz (fra 2,6 uklokka). Bruker vannkjøling ( de 3 siste åra) og temperaturen er "lav".., går på 220x13 nå (2,86GHz). Kjøleren fra en 4400+ vil kanskje slite litt, når den går fra en prosessor som "svir av" rundt 65W og til en som gir det dobble (125W), om ikkje den 4400+ som blir skifta er litt eldre (90 nm istedet for 65 som de siste har) de "brannt" rundt 90W. Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Ok men hvis jeg går for en AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED (http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=44567) så burde det bare være å slenge den i med den nye vifta som er med ? (skal ikke overklokken den) Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Ok men hvis jeg går for en AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED (http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=44567) så burde det bare være å slenge den i med den nye vifta som er med ? (skal ikke overklokken den) Lenke til kommentar
HAG Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 JA 6000+ prosessoren har med en kjøler i eska når den er "boxed" da kommer "alt" i eska. Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 JA 6000+ prosessoren har med en kjøler i eska når den er "boxed" da kommer "alt" i eska. ok takk beklager ble en dobbelpost der oppe pga hadde probs med å poste :-/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Joda det følger med en pen heatpipe kjøler inklusiv vifte med prosessoren.Det er det boxed betyr. Prosessor med kjøler. Nei, det er ikke det 'boxed' betyr. Boxed betyr banalt nok bare at den leveres i en eske. I motsetning til 'tray', som er mange CPU'er pakket på et brett. Det er slik de leveres til OEM, mens i butikken er det ganske upraktisk når man selger en og en. Black Edition selges i en eske (boxed), uten kjøler. Lenke til kommentar
SubtleINC Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Joda det følger med en pen heatpipe kjøler inklusiv vifte med prosessoren.Det er det boxed betyr. Prosessor med kjøler. Nei, det er ikke det 'boxed' betyr. Boxed betyr banalt nok bare at den leveres i en eske. I motsetning til 'tray', som er mange CPU'er pakket på et brett. Det er slik de leveres til OEM, mens i butikken er det ganske upraktisk når man selger en og en. Black Edition selges i en eske (boxed), uten kjøler. HAHA.. skulle akkurat til å kjøpe den, da jeg tenkte d var 6400+ med vifte, men valgte 6000+ på grunn av budsjettet.. glad jeg gjorde d :=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå