Aak1 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jaja... the title says it all. Hva er altså forskjellen på et originalt og et uoriginalt batterigrep/vertikalgrep? I mitt tilfelle for Nikon D80. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Nei, ble det uoriginalt grep da? Ser ikke ut til at dere har noen argumenter å komme med ^^ Eller er det bare horribelt dårlig aktivitet? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Nei, ble det uoriginalt grep da? Ser ikke ut til at dere har noen argumenter å komme med ^^Eller er det bare horribelt dårlig aktivitet? Det spørs litt akkurat hvilket uoriginalt grep du sammenlikner med. Noen er av god kvalitet, nesten identiske til originalgrepet, mens andre er plastklosser du setter under kameraet for ekstra batterikapasitet - ser ikke ut, men gir jo lenger batterilevetid og vertikalutløser. Selv ville jeg nok kjøpt originalt på eBay elns, er såpass lite å spare på de uoriginale målt i kroner og øre, og de originale er også mye billigere enn i Norge. Regn med ca $110 pluss frakt og mva for originalt til D80. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Regn med ca $110 pluss frakt og mva for originalt til D80. Er de så dyre? Canon sine batterigrep koster jo 500 i butikk her i Norge Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Regn med ca $110 pluss frakt og mva for originalt til D80. Er de så dyre? Canon sine batterigrep koster jo 500 i butikk her i Norge Hvilket Canon-kamera og butikk snakker du om her? Har aldri sett til under kr.700,- og det var et megatilbud til 350d. Vanligvis ligger de på fra kr.900,- og oppover. Til de større kameraene er prisene en del høyere. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hva er altså forskjellen på et originalt og et uoriginalt batterigrep/vertikalgrep? I mitt tilfelle for Nikon D80.Tror ikke du finner så veldig mange som har prøvd flere batterigrep, så det er nok vanskelig å sammenligne MB-D80 er i hvert fall helt greit. Det har en litt irriterende ulempe, nemlig at utløseren er fryktelig følsom i forhold til den på huset. Det er litt lett å ta bilde ved et uhell når du prøver å forhåndsfokusere, i hvert fall til du blir vant med det. I tillegg kan det føles litt klumpete, men det kommer vel an på hva slags hender du har. Tredjepartsgrep kjenner jeg ikke noe til. Hahnel sitt ser jo greit ut, men kvaliteten aner jeg ingenting om. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Er de så dyre?Ja, de er ikke gratis. Nikon sine er nok av de dyrere også. I Norge ligger vel MB-D80 på omlag 1700 kr. Canon sine batterigrep koster jo 500 i butikk her i NorgeVel, det kommer an på hvilke Canon-grep. BG-E4 koster ikke 500 i butikk i Norge ;o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå