Gå til innhold

Bra temp på q6600

ToObZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

min ligger rett over 50 grader i windows vista , med litt programmer i bakgrunnen den er overklokket til 2,9 ghz(320 fsb). Under stress test rett over 70 grader. G0 som min er sier intel tåler 72 grader, men tåler vel en god del mer. Men vil ikke anbefale noe særlig mer, jeg har kjørt ned vcore litt og tjente ca 5-6 grader på det.

Lenke til kommentar

Siden min ligger på 42 grafer i BIOSen har jeg ikke monterk kjølren ordenlig da? Brukte endel forsøk på å feste den så det kom litt "hull" i kjøle pastaen.

Kan det hjelpe å kjøpe ny kjøl pasta og sette den på på nytt?

Lenke til kommentar
Siden min ligger på 42 grafer i BIOSen har jeg ikke monterk kjølren ordenlig da? Brukte endel forsøk på å feste den så det kom litt "hull" i kjøle pastaen.

Kommer jo ann på hvor god luft gjennomstrømmning du har i kabinettet, er ikke urovekkende mye det da, men kan sikkert være greit å ha kjølepasta på pånytt om du skal klokke. Tror min ligger på rundt 45 grader om jeg har brukt maskinen ei stund og går i bios å sjekker.

Lenke til kommentar

Ikke unormalt med originalkjøleren i bios - bios bruker litt cpu ressurser og evnt. speedstep/c1e er ikke aktivt mens du er i selve biosen.

Jeg vet ikke hvor mange poster jeg har sett ang. q6600 og temp bekymringer - nesten alle disse har brukt originalkjøleren - mange overklokker også med den.

Dere har lagt en god slump penger i en ganske så kraftig cpu - hvorfor ikke koste på en skikkelig kjøler? Behøver ikke å legge i mer enn fra ca 250+ kroner for å få kjølere som er lysår bedre og stillere enn originalkjøleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...