Gå til innhold

Cannon 5D hvilke instillinger for spotrsbilder er best?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har Cannon 5D og tar bryting bilder fra store internationale tournaments. Av og til opplever jeg at noen deler av kroppen (beina og arm) blir uskarpe. Bruker M på instillingen og ISO 1250. Kanskje burde jeg bruke AV istenfor og ISO 1600?

Og funksjonen på objektiven - er det II (for å stabilisere både horisontalt og vertikalt)??Uansett om noen har noe kommentarer og tips hvordan kan dette gjøres bedre, blir jeg takknemlig å høre det! :thumbup:

Moderatoredit:

I fotoforumet ønsker vi ikke linking til andre siter. Legg bildene dine inn her istedet. Vi anbefaler også at man laster opp ett til tre bilder per tråd, siden folk sjelden gidder å kommentere haugevis med bilder.

post-150853-1200929932_thumb.jpg

post-150853-1200930129_thumb.jpg

post-150853-1200930266_thumb.jpg

Endret av alexcan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg tror M er best under slike forhold som jeg ser på bildene dine (så bare på noen få, det var jo så mange og jeg gidder ikke lete frem noen med problemer). Om du bruker Av, så blir du plutselig avhengig av lysmåleren, og det kan være småskummelt. Det ser jo ut til å være rimelig konstant mengde med lys i rommet, så da er M like greit synes jeg.

Har du prøvd å stå på andre siden av lyset? Altså med vinduet i ryggen? Slike konturer som du får i motlys er stilig, men samtidig blir farger og strukturer (muskler) bedre klarere om du har vinduet i ryggen. Et vindu = en diger softbox!

Når det gjelder ISO, så kan du vel like gjerne gå opp til ISO 1600 på en 5D? Mener å huske at ISO1600 er veldig brukbart, og jo kortere lukkertid jo bedre får du frosset bevegelsene.

Tøffe bilder, forresten!

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg tror M er best under slike forhold som jeg ser på bildene dine (så bare på noen få, det var jo så mange og jeg gidder ikke lete frem noen med problemer). Om du bruker Av, så blir du plutselig avhengig av lysmåleren, og det kan være småskummelt. Det ser jo ut til å være rimelig konstant mengde med lys i rommet, så da er M like greit synes jeg.

Har du prøvd å stå på andre siden av lyset? Altså med vinduet i ryggen? Slike konturer som du får i motlys er stilig, men samtidig blir farger og strukturer (muskler) bedre klarere om du har vinduet i ryggen. Et vindu = en diger softbox!

Når det gjelder ISO, så kan du vel like gjerne gå opp til ISO 1600 på en 5D? Mener å huske at ISO1600 er veldig brukbart, og jo kortere lukkertid jo bedre får du frosset bevegelsene.

Tøffe bilder, forresten!

Spør du meg så gjør jo bare den lille bevegeligheten bildene bedre. Finn en lukkertid som passer deg , og det er vel heller ikke noe stort problem og gå opp til iso 3200 på 5D'en heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...