UrgeLoL Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 At playTV vil støtte noe annet enn ukodete kanaler er vel bare å glemme. Ikke kan jeg se at boksen at muligheter for noe kort, og selv om det var mulig må det brukes en conax cam, som jeg heller ikke ser playTV har mulighet for. men det er jo mulig skandinavia får en boks som er "spesial laget" En linux basert PlayTV ala Dreambox hadde vert tingen Tja har vi sett noen bilder av denne tingen som dekker alle vinkler, kanter og sider? Det har jo blitt sagt at en PlayTV er sendt til testing hos Rikstv, så om den ikke hadde støtte for kort så skjønner jeg ikke vitsen med å sende enn inn til rikstv. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Blitt sagt ja..om det er noe sannhet i det er noe annet Det skulle komme rett etter jul i noen land, som nå er blitt uoffisielt Mars, hva blir neste? høsten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 fant litt mer info ang. play tv http://www.ehomeupgrade.com/entry/4642/official_playtv_for Jeg håper jaffal den kommer til å støtte rikstv... de kanalene du får ekstra på parabol og kabel tv er etter min mening bare noe dritt uansett:) holder med kanaltibludet rikstv har for meg..det er ganske perfekt egentlig..og koster jo bare 189,- i mnd..synes ikke det er så dyrt...eneste jeg savner er PVR, men da håper jeg play tv får støtte for dette:D blir jo nærmere 5000kr i året for ca 20 kanaler. man har fast pris på 3.387kr og nrk lisensen. synes det er dyrt for tv som halvparten av tiden er reklame. og hvis du vill ha film kanaler blir det 200kr ekstra i mnd. så RiksTV er uasaklig overpriset i forhold til hva man får.. Haha, nrk lisensen må du vel betale uansett om man har parabol, kabel, vanlig antenne, iptv osv osv. Så hvorfor du tar dette med her er uforståelig. La oss se på regnestykke jeg har i dag på min parabol. Har i dag family pakken fra canaldigital. Ser stort sett på kanaler som tv2, tvn, filmkanalen, national geographic, discovery, animal planet, nyheter osv. Så her passe riks tv utmerket. De resterende kanalene i family pakken til canal digital er uinteressant for min del. Betaler i dag: Canal Digital Family 229 kr per måned Minstepris med kortavgifter og slikt blir ca 4000 kr i året. i tillegg kommer NRK lisensen, som er ca 1800 kr?. Totalt for å se på tv blir 5800 kr i året slik jeg har det nå. Og da har jeg ikke mulighet til å ha digital tv på soverommet.Skal jeg ha ekstra mottaker blir prisen nesten 7000 kr året. Kjøper jeg rikstv pakken til høsten, med 2 mottagere blir dette å koste meg 246 kr per måned, eller 4600 kr for første året, og så 3900 kr årene etter(første året dyrere på grunn av etableringskost.) Da får jeg digital tv på 2 rom og stort sett de kanalene jeg ønsker å se på.Totalt kost blir da 6400 kr med nrk lisens for første året, og 5700 kr for årene etter. I tillegg virket mottagerene på rikstv pakkene meget brae. Hdmi utgang, optisk S/PDIF kontakt er pluss i boken for meg. jeg betaler ikke rare greiene for kabel tv. betaler heller ikke NRK lisens. hvis jeg først skal oppgradere skal jeg ha HD, og noe som er verdt og se på. ikke nrk1 og tv2, haug med reklame. hadde ikke gjort meg noe og betale for riksTV hvis reklamen ble borte. hva er det vi egentlig betaler for? Lenke til kommentar
axe_puzzle Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) dårlig tv er det vi betaler for! mange dårlige amerikanske såper og serier.. pluss den nye kanalen FEM som har alle kremprogrammene på en kanal =) og da all den gode realitien! hehe men, finnes jo noe bra som fremdeles går på lufta. Seinfeld, Simpsons, Family Guy, Kongen av Queens. men er ikke mye bra =p derfor ser jeg som regel ikke på tv... Endret 22. januar 2008 av axe_puzzle Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 poenget var vel ikke at du ikke betaler nrk lisens, men at sammenligningen din ble riv ruskende gal da det hørtest ut som om at Nrk lisens er noe som man bare betalte om man skulle ha rikstv. Slik hørtes i værfall dette ut: blir jo nærmere 5000kr i året for ca 20 kanaler.man har fast pris på 3.387kr og nrk lisensen. Skjønner du hva jeg mener? Rikstv er faktisk ikke så ille som jeg først hadde trodd. HD kanaler blir det vel ikke så mange av, men når de slukker det analoge nettet frigjøres det en god del båndbredde, og da vil det bli mer plass på det digitale nettet. Kanskje man kan få noen hd kanaler da? Hvem vet. Lenke til kommentar
JJunior Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Tja har vi sett noen bilder av denne tingen som dekker alle vinkler, kanter og sider? Det har jo blitt sagt at en PlayTV er sendt til testing hos Rikstv, så om den ikke hadde støtte for kort så skjønner jeg ikke vitsen med å sende enn inn til rikstv. Jeg mener å huske at RiksTV har som krav at man skal ha både HDMI utgang og Analog utgang for å kunne bli godkjent som dekoder til RiksTV. I tillegg må den selvfølgelig ha kortplass. Da playTV ikke har disse tingene vil den i seg selv ikke kunne bli godkjent av RiksTV. Men om den blir bundlet med en PS3, så er det kanskje en mulighet..? (Forutsatt at den har kortleser da, noe jeg ikke greier å finne noe kilder på at den har) Jeg tolker forøvrig denne artikkelen dithen at PlayTV IKKE har kortleser. ("This is the first time a console has been given digital video recorder (DVR) capabilities, offering gamers access to free channels that are delivered over digital terrestrial TV.") Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Ja hvem vet. Men PlayTv er jo en addon som bare fungere sammen med Ps3. Som har både HDMI og analog utgang, så skjønner ikke helt hvor du vil her. Om den virkelig ikke har kortleser så vil den selvfølgelig ikke fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå