hardkjerne Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 RiksTV er den billigste muligheten til å få både TV3 (og de tilhørende kanalene) og TV2 (og de tilhørende kanalene) samtidig, med mindre en har mulighet for kabeltv selvfølgelig. At de har få kanaler kan være sant, men jeg synes de har en perfekt miks, og i forhold til parabol er det få kanaler som jeg aldri bruker. Håper også denne saken kommer til å støtte RiksTV. Jeg tror dog at den også vil få en form for videoinngang, slik at en kan ta opp fra andre dekoderbokser (kabel og parabol), men det er klart at dette nok blir litt mere tungvint og en slipper ikke en boks som mellomledd. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Synd ikke PS3 har et par USB-porter på baksiden også (som det var på prototypen). Hadde vært mye finere når man skal koble opp slike ting som skal stå tilkoblet permanent. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Har alltid irritert meg over at det ikke er usb bak også. 2 foran og 2 bak haddde vært fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) fant litt mer info ang. play tv http://www.ehomeupgrade.com/entry/4642/official_playtv_for Jeg håper jaffal den kommer til å støtte rikstv... de kanalene du får ekstra på parabol og kabel tv er etter min mening bare noe dritt uansett:) holder med kanaltibludet rikstv har for meg..det er ganske perfekt egentlig..og koster jo bare 189,- i mnd..synes ikke det er så dyrt...eneste jeg savner er PVR, men da håper jeg play tv får støtte for dette:D blir jo nærmere 5000kr i året for ca 20 kanaler. man har fast pris på 3.387kr og nrk lisensen. synes det er dyrt for tv som halvparten av tiden er reklame. og hvis du vill ha film kanaler blir det 200kr ekstra i mnd. så RiksTV er uasaklig overpriset i forhold til hva man får.. Endret 22. januar 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 USB porter på baksiden hadde vært genialt. Men vurdere faktisk å finne en USB hub med vinklet USB kontakt. Slik at jeg bare får 1 ledning fra forsiden som jeg kan skjule på best mulig måte, for så å koble til kamera, playtv, ratt, ladekabel osvosv fra baksiden av. Blir uansett å se bedre ut. Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) fant litt mer info ang. play tv http://www.ehomeupgrade.com/entry/4642/official_playtv_for Jeg håper jaffal den kommer til å støtte rikstv... de kanalene du får ekstra på parabol og kabel tv er etter min mening bare noe dritt uansett:) holder med kanaltibludet rikstv har for meg..det er ganske perfekt egentlig..og koster jo bare 189,- i mnd..synes ikke det er så dyrt...eneste jeg savner er PVR, men da håper jeg play tv får støtte for dette:D blir jo nærmere 5000kr i året for ca 20 kanaler. man har fast pris på 3.387kr og nrk lisensen. synes det er dyrt for tv som halvparten av tiden er reklame. og hvis du vill ha film kanaler blir det 200kr ekstra i mnd. så RiksTV er uasaklig overpriset i forhold til hva man får.. Skjønner ikke helt hvordan du får 5000 i året, jeg kommer nå fram til 2988,- riktignok koster det 3188 første året..og da er kortavgift osv inkl. skal du ha med filmkanalee koster det 2400 ekstra. det er litt dyrt, men fortsatt billigere enn filmpakkene på parabol.. EDIT: Nrk lisens må du uansett ha om du har parabol, rikstv eller kabeltv Endret 22. januar 2008 av marjusen Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 fant litt mer info ang. play tv http://www.ehomeupgrade.com/entry/4642/official_playtv_for Jeg håper jaffal den kommer til å støtte rikstv... de kanalene du får ekstra på parabol og kabel tv er etter min mening bare noe dritt uansett:) holder med kanaltibludet rikstv har for meg..det er ganske perfekt egentlig..og koster jo bare 189,- i mnd..synes ikke det er så dyrt...eneste jeg savner er PVR, men da håper jeg play tv får støtte for dette:D blir jo nærmere 5000kr i året for ca 20 kanaler. man har fast pris på 3.387kr og nrk lisensen. synes det er dyrt for tv som halvparten av tiden er reklame. og hvis du vill ha film kanaler blir det 200kr ekstra i mnd. så RiksTV er uasaklig overpriset i forhold til hva man får.. Haha, nrk lisensen må du vel betale uansett om man har parabol, kabel, vanlig antenne, iptv osv osv. Så hvorfor du tar dette med her er uforståelig. La oss se på regnestykke jeg har i dag på min parabol. Har i dag family pakken fra canaldigital. Ser stort sett på kanaler som tv2, tvn, filmkanalen, national geographic, discovery, animal planet, nyheter osv. Så her passe riks tv utmerket. De resterende kanalene i family pakken til canal digital er uinteressant for min del. Betaler i dag: Canal Digital Family 229 kr per måned Minstepris med kortavgifter og slikt blir ca 4000 kr i året. i tillegg kommer NRK lisensen, som er ca 1800 kr?. Totalt for å se på tv blir 5800 kr i året slik jeg har det nå. Og da har jeg ikke mulighet til å ha digital tv på soverommet.Skal jeg ha ekstra mottaker blir prisen nesten 7000 kr året. Kjøper jeg rikstv pakken til høsten, med 2 mottagere blir dette å koste meg 246 kr per måned, eller 4600 kr for første året, og så 3900 kr årene etter(første året dyrere på grunn av etableringskost.) Da får jeg digital tv på 2 rom og stort sett de kanalene jeg ønsker å se på.Totalt kost blir da 6400 kr med nrk lisens for første året, og 5700 kr for årene etter. I tillegg virket mottagerene på rikstv pakkene meget brae. Hdmi utgang, optisk S/PDIF kontakt er pluss i boken for meg. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Skjønner ikke helt hvordan du får 5000 i året, jeg kommer nå fram til 2988,- riktignok koster det 3188 første året..og da er kortavgift osv inkl. skal du ha med filmkanalee koster det 2400 ekstra. det er litt dyrt, men fortsatt billigere enn filmpakkene på parabol.. EDIT: Nrk lisens må du uansett ha om du har parabol, rikstv eller kabeltv Canal+ på rikstv er jo svindyrt, får bare 3 kanaler og det koster 200m kr pr måned! På parabol får du 9-10 kanaler til 250 kr Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Men så er jo canal+ overpriset uansett. Må betale ca 200 kr ekstra på parabol for å få disse kanalene. Ikke i nærheten verdt prisen for min del. Endret 22. januar 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Fordelen med canal digital er jo dette. DiscoveryHD, sportHD og 150filmer i året i HD er jo ganske nice.. synd at ikke riks tv kommer med noe lignende Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 enig med han over her.. 200 er overpriset for de tre kanalene du får på rikstv... men jeg har ikke bruk for di uansett..og de som er i rikspakken er perfekt for meg..og uten mulighet for kabeltv så blir det mye billigere enn å ha parabol så lenge jeg vil ha både tv3, tv2 og tvnorge Lenke til kommentar
axe_puzzle Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 hmmm. tipper jeg har misforstått konseptet med PlayTV ganske kraftig her. Hva er poenget her egentlig? Er det slik at hvis man har en pakke fra RiksTV så blir PlayTV som en slags tuner (eller dekoderliknende sak)?? Hvis det har seg slik skjønner jeg langt ifra poenget. RiksTV virker crap for å være ærlig og har ikke tenkt til å bytte dette mot Get. Jeg ser også på Premier League, noe som gjør Canal+ et must, etc. Jeg trodde PlayTV skulle koble seg opp mot masse kanaler vi ikke hadde tilgang til via norske TV-tilbud, men mulig jeg har misforstått... Så hvis noen kan svare meg på hva vitsen med PlayTV er bortsett fra at man kan bruke den med Remote Play please do. hvis ikke fikk PlayTV statusen useless i min bok... Og jeg som var så hypa =p Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 ?? Hadde det ikke vært fint om du kunne ta GET boksen din, for så å sette kortet i Playtv, ta opp tvprogrammer og se alle kanalene dine på samme boks som du spiller på Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Er som urgelol sier at du kan jo kaste en boks ut av hyllen.. Nå har jo GET boksen opptaksmuligheter osv så for deg blir jo bruksområdet ganske begrenset. Til bedre jeg klarer og integrere alle duppetitter jeg har i en og samme stasjon til bedre for min del. Å styre alt via ps3en blir kreeeem! Forøvrig på tide at Logitech gir ut en Harmony fjernkontroll med blåtann og støtte for ps3, det hadde vært saker det! Lenke til kommentar
axe_puzzle Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) ?? Hadde det ikke vært fint om du kunne ta GET boksen din, for så å sette kortet i Playtv, ta opp tvprogrammer og se alle kanalene dine på samme boks som du spiller på ok, så man bare fjerner dekoderen man ellers ville hatt? det er det? trodde den skulle koble seg opp mot masse kanaler som var på et slags "fritt-nett" =p så dum kan man bli =). men hvis det bare er en erstatter for det TV-oppsettet man har fra før, ser jeg ikke helt DET STORE med Play TV... kan jo like så gjerne bare bruke vanlig dekoder når man først får med dette i den evt TV-pakken man bestiller... men det gir hvertfall muligheter og deilig med Remote Play. jeg bare trodde det var sykere enn det det var =) Endret 22. januar 2008 av axe_puzzle Lenke til kommentar
dioX Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) selv betaler jeg 189,- for entertain hos CD Kjøpte "parabol i fler rom" gjennom en annen familie jeg kjenner... :-) så det blir nok ikke no "Riks-Tv" her i huset! men er jo låv oh håpe at det kommer no converter så man får koblet parabol på Play-tv Endret 22. januar 2008 av dioX Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 ?? Hadde det ikke vært fint om du kunne ta GET boksen din, for så å sette kortet i Playtv, ta opp tvprogrammer og se alle kanalene dine på samme boks som du spiller på ok, så man bare fjerner dekoderen man ellers ville hatt? det er det? trodde den skulle koble seg opp mot masse kanaler som var på et slags "fritt-nett" =p så dum kan man bli =). men hvis det bare er en erstatter for det TV-oppsettet man har fra før, ser jeg ikke helt DET STORE med Play TV... kan jo like så gjerne bare bruke vanlig dekoder når man først får med dette i den evt TV-pakken man bestiller... men det gir hvertfall muligheter og deilig med Remote Play. jeg bare trodde det var sykere enn det det var =) De fleste har jo dekodere uten opptaksmulighet og slikt. Og for disse er jo PlayTV ganske så genialt. Det at man har alt på Ps3 og kan styre hele greia med blu-ray fjernkontrolleren er ganske så greit for min del. Man slipper jo også en boks under tv'en. Håper den kommer til å støtte Rikstv. Lenke til kommentar
axe_puzzle Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 ?? Hadde det ikke vært fint om du kunne ta GET boksen din, for så å sette kortet i Playtv, ta opp tvprogrammer og se alle kanalene dine på samme boks som du spiller på ok, så man bare fjerner dekoderen man ellers ville hatt? det er det? trodde den skulle koble seg opp mot masse kanaler som var på et slags "fritt-nett" =p så dum kan man bli =). men hvis det bare er en erstatter for det TV-oppsettet man har fra før, ser jeg ikke helt DET STORE med Play TV... kan jo like så gjerne bare bruke vanlig dekoder når man først får med dette i den evt TV-pakken man bestiller... men det gir hvertfall muligheter og deilig med Remote Play. jeg bare trodde det var sykere enn det det var =) De fleste har jo dekodere uten opptaksmulighet og slikt. Og for disse er jo PlayTV ganske så genialt. Det at man har alt på Ps3 og kan styre hele greia med blu-ray fjernkontrolleren er ganske så greit for min del. Man slipper jo også en boks under tv'en. Håper den kommer til å støtte Rikstv. du har forsåvidt helt rett. bare jeg som trodde det var mer til enn det det var, og selvfølgelig er PlayTV et kjekt verktøy for de som trenger det. Kommer nok til å kjøpe en jeg også, så står ikke på det =p jaja, da ble ihvertfall noen ting oppklart her ! Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Vil tro at PlayTV blir oppdatert med ny programvare oftere feks RiksTV boksen blir. Hvem vet, plutselig dukker det opp noen heftige nye funksjoner og finesser Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) At playTV vil støtte noe annet enn ukodete kanaler er vel bare å glemme. Ikke kan jeg se at boksen at muligheter for noe kort, og selv om det var mulig må det brukes en conax cam, som jeg heller ikke ser playTV har mulighet for. men det er jo mulig skandinavia får en boks som er "spesial laget" En linux basert PlayTV ala Dreambox hadde vert tingen Endret 22. januar 2008 av kewell79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå