Pedro80 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei folkens; holder på å anskaffe meg PS3 om dagen og lurer i den forbindelse på følgende: får jeg kjørt PS3 i 1080p på DVI via en enkel adapter? alt tilsier jo at dette går greit, dvi standarden er så å si den samme som hdmi (hvis vi sr bort fra hdmi også kan "bære" lyd).. Hva er vitsen med denne? man trenger da virkelig ikke den(!) Blir mer eller mindre som en KVM-switch.. Noen fullblods KVM er det heller ikke, mangler jo ps2/usb tilkobling. Ps. Dell sier at 24 tommer'en min støtter 1080p, det er dette som er motivasjonen min (inntil jeg har råd til en skikkelig TV ) Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Skjønner ikke hva alle diller så jævli med adaptere for, på elkjøp får du kjøpt kabler som er HDMI i ene enden og DVI i andre enden, da slipper du adaptere. den siste adapteren du linka var praktisk men såg jo grusom ut Endret 20. januar 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Den adapteren der fungerer ikke, har koblet til min Nec 2070WNX og får bare et grått bilde, nada bilde :/ Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Slenger meg på her jeg. Hvis jeg har en kabel med DVI og HDMI så får jeg da ikke lyd, right? Fins det plugger som går fra optisk til normal headset/lydanlegg til pc utgang? Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Den adapteren der fungerer ikke, har koblet til min Nec 2070WNX og får bare et grått bilde, nada bilde :/ Men den skjermen støtter da ingen HD oppløsninger, hvilket betyr inget bilde på den skjermen. Skjermen min støtter 480p/576p/720p/1080p samt HDCP (som skulle bety at jeg kan se Blu-ray filmer på den også) Fins det plugger som går fra optisk til normal headset/lydanlegg til pc utgang? Hvis du skal konvertere et optisk signal til et elektrisk, må du ha en eller annen form for "aktiv" konverter, altså noe som konverterer lys-signaler til spenning. Her ser du en som konverterer til SPDIF (digital lyd). Denne (_dyr_) kan konvertere optisk (toslink) til analog lyd, her er også en boks som kan konvertere optisk til stereo (RCA plugger). Eventuellt finnes det headset som har optisk ingang. Så vidt jeg har skjønt kan vel du koble kjøpe en AV-kabel og sette PS3 til å gi lyd ut på AV pluggen (dette gir kun 2-kanals stereo men.. ). Se brukermanualen for å stille inn audio output. Står litt forskjellig om å koble opp PS3 på denne siden. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Skal selv koble PS3 til PC skjerm. Lurest å kjøpe HDMI/DVI-d combo kabel, eller kjøre HDMI-> HDMI/DVI-D adapter -> DVI-D ? Endret 20. januar 2008 av RockyIII Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Problemet med kombi-kabelen jeg nevnte er jo at slikt er dyrt, og kan bli overflødig den dagen du skal ha den på en tv. Vanlig HDMI kabel derimot vil du ha bruk for i mangen mangen år fremover.. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 kjører med comboen = ) hdmi kabel har jeg fra før.. koster bare 120kr for 3 combo kabler fra utenlandsk side = ) 1 meter, 2 meter, 3 meter...utrolig nice pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå