pugfather Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Eg har problemer med at temperaturene på Core #0 og Core #2 er så og si statiske. De står på 35 grader hele tiden, har bare sett de bevege seg en gang, til 36. Hovedkortet mitt er et GA-X38-DQ6 patchet til nyeste bios. Endret 20. januar 2008 av torgeit Lenke til kommentar
pugfather Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Økte multi til 10x og kjørte full load i prime95 for å se om eg fikk noen stor forskjell. Før eg bootet opp igjen var det core #0 og #2 som holdt 35 grader, etter på var det core #0 og #1 som holdt 35 grader. Etter eg startet testen startet core #0 og #1 å øke på temperatur, men begge økte helt synkronisert. Når eg stoppet prime falt de begge ned på 35 grader. Noen som vet hva problemet kan være? Endret 20. januar 2008 av torgeit Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Kan være at programmet du bruker til å lese av temperatur er unøyaktig. Sjekk opp temperaturer i BIOS du, dersom du ikke allerede har gjort det. Prøv også å stresse kjernene for å se om temperaturen forandrer seg noe. Prøv på full-load. Lenke til kommentar
pugfather Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 først og fremst, takk for forslag. jeg har prøvd både core temp, speedfan (viser kun cpu temperatur, den finner ikke kjernene), har også prøvd everest og HWmonitor som viser samme temperatur som core temp. I bios får jeg ikke opp temperaturen på de forskjellige kjernene en gang, kun selve cpu temperaturen, og system temperatur. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Stress kjernene litt med Prime95 for å se om det forandrer seg da. Da får du sett om det forandrer seg noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå