Hellemyr Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hei Kom over denne og fant ut at det var så kult at det måtte bare prøves, og jeg prøvde det. Jeg tok en blå bommuls t-sjorte og lagde en ball med den. Jeg hadde lighter gass, alså butangass på spray flaske som jeg brukte, sprutet litt på ballen og satte fyr på den. Det ble en stor flamme litt større enn den på filmen, men den var alt for varm for at jeg kunne holde den rolig i hånden uten å brenne meg. Ballen brant også ut etter 30 sekunder bare. Jeg mistenker at det er butangassen sin feil, at den brenner varmere enn hva han kisen i filmen bruker. Har dere noen forslag til andre typer "drivstoff" som kan brukes, eller hvor jeg får kjøpt lighterbenzin på flaske som kan i filmen har? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) FAEN! Jeg har ikke noe av 100% bomull Er det en viktig del av det hele mon tro Edit: De fleste steder som selger sigarer osv har lighter bensin. Narvesen, bensinstasjoner osv. Endret 20. januar 2008 av P-in-P Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Fant nettopp ut at sloggytruser ikke er laget av 100% bomull Endret 20. januar 2008 av P-in-P Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Glømte du nål og tråd? Se filmen engang til 100 % bomulls tråd og nål. Sy igjenom engang, snurr tråden rundt mange ganger, og til slutt stapp den inn igjen, når den er stramt festet rundt ballen av bomull. Du skal også passe på og ikke få tennveske på hånda di, så når du holder på, bruk gjerne kirurg hansker. Ta dem av før du tenner på. Og hold ikke opp på den oransje flammen, da det er der det er varmt. Kan ikke garrantere at det ikke brenner helt nede. Lykke til! Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Skulle vel være relativt trygt dette, så lenge man gjør som han sier i videoklippet. Skulle gjerne prøvd dette selv, men har ikke funnet nål, tråd eller stoff av 100% bomull enda. >.< For, som han sier i videoen, "It's the fumes that burn", eller noe i den dur, altså, det er gassene som brenner, ikke selve kulen. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Den ballen fungerer vel på samme måte som Zippo-lightere, så det blir kult å prøve. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Så kult ut det der, men det virket litt varmt egentlig. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Er du forsiktig kan du tenne på bensin i hånden din uten å brenne deg også. Kunne hvertfall naturfagslæreren jeg hadde på GK gjøre. Er visst bare bensindampen som brenner, så egentlig brenner det rett over bensinen og ikke i hånden din. *tar ikke ansvaret om noen skulle skade seg på dette* Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det der så morsomt ut, kan man trimme en lighter skikkelig slik at man kan bruke gassen derfra? Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ja man kan trimme lighteren slik at man får ut gassen. Anbefales å kjøpe påfyllsflaske da. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ja man kan trimme lighteren slik at man får ut gassen. Anbefales å kjøpe påfyllsflaske da. Har bare sånn man stikker inn i lighterhullet Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ah. Ingen måte å få ut på? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Tror nok ikke du kan bruke lighter gass til det der men... Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Dæven, det så tøft ut. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Hvor får man tak i lighter bensin da, siden det ikke funker med gass? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Partytriks ! Men man må nok ha lighterbensin ja, ikke gass. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Hvor får man tak i lighter bensin da, siden det ikke funker med gass? Lighterbensin har vel din gjennomsnittlig velutstyrte bensinstasjon, tenker jeg. Edit: Spør i kassen, ikke let ute blant pumpene. Endret 23. januar 2008 av TwinMOS Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Hvor får man tak i lighter bensin da, siden det ikke funker med gass? Lighterbensin har vel din gjennomsnittlig velutstyrte bensinstasjon, tenker jeg. ...Blant cheeseburgere og ostegriller. Makan til bensinstasjoner vi har i dag. Endret 23. januar 2008 av Centuss Lenke til kommentar
HansU Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg fant noe som het "Zippo fuel", kan det være en idè?? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Zippo er vel en lighter, så ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå