Gå til innhold

Hvordan holde ildkule uten å brenne seg?

Anbefalte innlegg

Hei

Kom over denne og fant ut at det var så kult at det måtte bare prøves, og jeg prøvde det.

Jeg tok en blå bommuls t-sjorte og lagde en ball med den. Jeg hadde lighter gass, alså butangass på spray flaske som jeg brukte, sprutet litt på ballen og satte fyr på den.

Det ble en stor flamme litt større enn den på filmen, men den var alt for varm for at jeg kunne holde den rolig i hånden uten å brenne meg. Ballen brant også ut etter 30 sekunder bare.

Jeg mistenker at det er butangassen sin feil, at den brenner varmere enn hva han kisen i filmen bruker.

Har dere noen forslag til andre typer "drivstoff" som kan brukes, eller hvor jeg får kjøpt lighterbenzin på flaske som kan i filmen har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Glømte du nål og tråd? Se filmen engang til :p 100 % bomulls tråd og nål. Sy igjenom engang, snurr tråden rundt mange ganger, og til slutt stapp den inn igjen, når den er stramt festet rundt ballen av bomull. Du skal også passe på og ikke få tennveske på hånda di, så når du holder på, bruk gjerne kirurg hansker. Ta dem av før du tenner på. Og hold ikke opp på den oransje flammen, da det er der det er varmt.

Kan ikke garrantere at det ikke brenner helt nede.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Skulle vel være relativt trygt dette, så lenge man gjør som han sier i videoklippet. Skulle gjerne prøvd dette selv, men har ikke funnet nål, tråd eller stoff av 100% bomull enda. >.<

For, som han sier i videoen, "It's the fumes that burn", eller noe i den dur, altså, det er gassene som brenner, ikke selve kulen.

Lenke til kommentar

Er du forsiktig kan du tenne på bensin i hånden din uten å brenne deg også. Kunne hvertfall naturfagslæreren jeg hadde på GK gjøre. Er visst bare bensindampen som brenner, så egentlig brenner det rett over bensinen og ikke i hånden din.

*tar ikke ansvaret om noen skulle skade seg på dette*

Lenke til kommentar
Hvor får man tak i lighter bensin da, siden det ikke funker med gass?

Lighterbensin har vel din gjennomsnittlig velutstyrte bensinstasjon, tenker jeg.

Edit: Spør i kassen, ikke let ute blant pumpene. :p

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar
Hvor får man tak i lighter bensin da, siden det ikke funker med gass?

Lighterbensin har vel din gjennomsnittlig velutstyrte bensinstasjon, tenker jeg.

...Blant cheeseburgere og ostegriller. Makan til bensinstasjoner vi har i dag.

Endret av Centuss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...