Jericho81 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Håper at dere kan komme med råd ang. et av de aller mest frustrerendes problemene jeg har vært borti, på min bærbare PC som jeg kjører Windows Vista 32bit på. For noen uker siden bestemte jeg meg for å defragmentere harddisken. Defragmenteringen ble satt i gang, men da den ikke hadde endret seg i løpet av åtte timer valgte jeg å avbryte. Da jeg gjorde dette, virket det som om defragmenteringen måtte gjennom en "analyzing disks..." prosess før den kunne avslutte skikkelig. Slik stod den i flere timer uten å avslutte, før jeg til slutt tok kvelden og slo av. Neste dag slo jeg på PC-en igjen, og merket at den øyeblikkelig begynte å lade noe voldsomt igjen, slik den gjorde gjennom "defragmenting.." og "analyzing disks..." prosessene. Når jeg sjekket disk defragmenteren viste det seg at den automatisk begynte igjen når Windows startet, noe den nå har gjort i flere uker. Så lenge den er i gang er PCen så godt som ubrukelig, da "analyzing disks..." prosessen tar mesteparten av ytelsen. Vista er ikke innstilt til å defragmentere på noen schedule, så det er ikke der problemet ligger. Hvordan er det mulig for meg å TVINGE "analyzing disks..." saken til å avslutte, en gang for alle? Den dukker ikke opp i task manager. Endret 20. januar 2008 av Jericho81 Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Last ned CCleaner, så gå til avansert-->oppstart. se om det ligger noe der som har med står dfrg.exe og slett den. Ellers vil jeg anbefale O&O Defrag 10 Pro, beste defragmenterings program som finnest! Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Kan vel legge til at du kan også prøve dette programmet som er rettet til å holde styr på prosessene dine i windows: Process Explorer Lenke til kommentar
Jericho81 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Høres bra ut, takk skal du ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå