madompa Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Ok, kanskje litt dumt spørsmål, men.. .. jeg skal lage litt musikk til en film vi holder på å redigere, og da trenger vi litt episk musikk, fant tilfeldig ut at starten på Melodi Grand Prix ligner veldig på noe av det vi trenger (for de som ikke så på tv/ikke husker: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/328157) Det jeg først og fremst lurer på, er hvordan trommene eller slagverkene er bygd opp. Jeg klarer jo å skjønne litt av systemet, men hva er det som er det karakteristiske med disse? Jeg føler i alle fall at de er veldig gjenkjennelige til slik type musikk. Om noen kunne komme med litt tips hadde det vært kjempeflott Lenke til kommentar
safeaim Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Skaff deg East West Stormdrum, så er du fikset og klar for episk perkussjon Også Project Sam True Strike-samplelibrary er en god start. Endret 20. januar 2008 av safeaim Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Sånn stigende buldre-tromme heter forresten Pauker. Og de er dritsvære. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hvis jeg ikke tar helt feil, er det kuttet der laget av Hans Zimmer. Lytt litt på hans filmmusikk for mer inspirasjon. Det er ikkert noe du kan bruke, også, men det er klart det er mer stilig å lage det selv. Lenke til kommentar
madompa Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Hvis jeg ikke tar helt feil, er det kuttet der laget av Hans Zimmer. Lytt litt på hans filmmusikk for mer inspirasjon. Det er ikkert noe du kan bruke, også, men det er klart det er mer stilig å lage det selv. Det minner meg veldig om Pirates-soundtracket, så skulle ikke forundre meg om det er Zimmer Meningen er å lage det selv ja Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Crescendo i pauker (timpani) og cymbaler (suspended cymbals, med "mallets"), samt diverse basstrommer og tom-tom'er. Skaff deg Adlers "the study of orchestration" med cd'er, og Pistons "orchestration" - og du har alt du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå