DanOve Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 hei fikser en maskin for svigersøster... fikk bort en del adaware og ormer. lagt inn Lavasoft AdaWare og et virus prog. jeg kan koble til Wlan, pinge vg.no, men får ikke opp noe. har ca 200ms ping prøver å laste noen sider og får ikke no opp. oppdatering av virusen går ikke. noen som har en andelse? Lenke til kommentar
DanOve Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 det var en 3-parts prog som styra wlan kortet. prøvfe windows sin å men ble ikke noe bedre Lenke til kommentar
DanOve Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 trodde jeg var ganske brukbar på data jeg da. har oppretta mange maskiner men dette gikk ikke. prøvde en sånn Winsockfix å Lenke til kommentar
ubernoob1 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hvis det har vært en del ormer og snacks på den, er det bare en ting å gjøre: reinstaller. Lenke til kommentar
DanOve Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 ja. tankte på det, men vet ikke om jeg gadd, prøvde å redde den men funka ikke. jau.. blir vel til det til slutt. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg ville sjekka internett options -> connection i explorer (sjekk også under "lan settings"), kan hende det kan være noe der Lenke til kommentar
DanOve Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg ville sjekka internett options -> connection i explorer (sjekk også under "lan settings"), kan hende det kan være noe der vert innom der å... Lenke til kommentar
ubernoob1 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 De fleste virus og ormer gjør ganske mye drit med operativsystemet for å skjule seg. Mange bruker root kit-lignende metoder som endrer kjernen i windows. At det er internett som ikke fungerer er ikke en bombe. De prøver jo som oftest å logge trafikk derifra, og endre denne om de kan. Dessuten så finnes det ingen måte du kan vite med 100% sikkerhet at du har fjernet alt. En antivirus er som oftest ubrukelig når viruset/ormen allerede er på plass. Det kommer jo selvfølgelig ann på hvor avansert det er, men i teorien. For å gjøre en lang artikkel om sikkerhet veldig kort: det finnes ikke en sikkerhetsekspert som ville motsi meg på at beste løsning er å reinstallere. Lenke til kommentar
DanOve Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 De fleste virus og ormer gjør ganske mye drit med operativsystemet for å skjule seg. Mange bruker root kit-lignende metoder som endrer kjernen i windows. At det er internett som ikke fungerer er ikke en bombe. De prøver jo som oftest å logge trafikk derifra, og endre denne om de kan. Dessuten så finnes det ingen måte du kan vite med 100% sikkerhet at du har fjernet alt. En antivirus er som oftest ubrukelig når viruset/ormen allerede er på plass. Det kommer jo selvfølgelig ann på hvor avansert det er, men i teorien. For å gjøre en lang artikkel om sikkerhet veldig kort: det finnes ikke en sikkerhetsekspert som ville motsi meg på at beste løsning er å reinstallere. nei der er nok det beste... off... gidder ikke det nå. tar det i morgen. vel.. takk for hjelpen hvertfall. Lenke til kommentar
ubernoob1 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Bare hyggelig, og lykke til. Trust me: du hadde brukt mye mer tid på å feilsøke, og du hadde mest sannsynlig opplevd maskinen som ustabil eller funnet andre feil om du hadde fått det til å funke. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) For å gjøre en lang artikkel om sikkerhet veldig kort: det finnes ikke en sikkerhetsekspert som ville motsi meg på at beste løsning er å reinstallere Dette er aller siste løsning. Last ned så poster du loggen her. http://www.trendsecure.com/portal/en-US/to...ckthis/download Se litt har på norbat siner poster. Det skjer nesten aldri at noen må innstaler win på nytt. Og ja alt blir fjernet det kan du være sikker på. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 lagt inn Lavasoft AdaWare og et virus prog. Hjelper ikke så mye er man allerde smittet. Endret 20. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
ubernoob1 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Og ja alt blir fjernet det kan du være sikker på. Hvordan kan du være sikker på det? Det vil være tilnærmet umulig å finne rootkits, og i det mest ekstreme tilfellet, så vil det være totalt umulig hvor root kit'et har lagt seg mellom operativsystemet og hardwaren, og fanger opp samtlige systemkall. Du kan ikke søke etter filene med f.eks HijackThis, for de vil ikke synes. Worste case scenario: http://www.eweek.com/c/a/Vista/Blue-Pill-P...ctable-Malware/ http://theinvisiblethings.blogspot.com/200...-blue-pill.html Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 HijackThis er bare et av verktøyene. Bruker mange andre spesialverktøy for rootkits. Som ofte ikke er så kjent for det krever innsikt for og tyde loggene. Lenke til kommentar
DanOve Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 jet tar enkleste løsninga. fant en vridd TP her i sta og lasta over det jeg skulle ha. Da er det inn men WinXP pro. har en 60g hdd. dele den i to 20-40. holder det til xp? er bare en Office maskin dette. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 har ikke tifeldigvis cisco vpn installert også? det kan fucke seg opp sammen med virus prog og du vil oppleve den feilen.. løsningen er å slette virus prog å teste.. virker det er det bare å installere virus proget.. evt slette cisco... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå