Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista til xp

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har ett problem med PC-en min. Jeg har vista på den nå. men vil gjerne gå tilbake til xp.

Men, jeg får ikke boota xp CD-en etter at vista er installert.

det som kommer opp er; bootmgr is missing.

Hva skal jeg gjøre ?

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du ikke bare trykke del, gå inn i bios og sette bot device til cdrom? så begynne xp veiviseren? eller allerede prøvd å ikke funker? isåfall burde du vurdere at cden er ødelagt kanskje?

CD-en funker fint i en annen pc.

og cdrom står som boot device.

jeg skjønner ingenting. får starta CD-en når pcen kjører.

men ikke i oppstart.

skjønner det ikke.

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare trykke del, gå inn i bios og sette bot device til cdrom? så begynne xp veiviseren? eller allerede prøvd å ikke funker? isåfall burde du vurdere at cden er ødelagt kanskje?

men ikke i oppstart.

skjønner det ikke.

Berre å starte fra windows da?

Lenke til kommentar

men ikke i oppstart.

skjønner det ikke.

Berre å starte fra windows da?

Det gikk ikke. der det står install går det ikke ann å trykke.

Er det noe jeg må gjøre med harddisken? skal jeg prøve og formatere uten og installere vista?

Lenke til kommentar

Du må huske å sette CD som "first boot device" i BIOS, ikke bare som en "boot device". Deretter er det bare å sette inn XP-cden og starte opp maskinen, trykk en tast når det kommer opp melding om "Press any key to boot from cd...". Dermed er du igang med å boote fra cden, velg å installere windows, derunder kan du formatere harddisken før du fortsetter installasjonen.

Hvis du ikke får opp melding om "Press any key to boot from cd..." når du starter med XP-cden, så test gjerne det samme med Ultimate Boot CD hvis du har den liggende.

Når du har i XP-cden, kan du høre om cd-romen starter opp og prøver å lese fra plata?

Du skriver også at du "har et problem med pcen", nøyaktig hva er problemet?

Lenke til kommentar
Du må huske å sette CD som "first boot device" i BIOS, ikke bare som en "boot device". Deretter er det bare å sette inn XP-cden og starte opp maskinen, trykk en tast når det kommer opp melding om "Press any key to boot from cd...". Dermed er du igang med å boote fra cden, velg å installere windows, derunder kan du formatere harddisken før du fortsetter installasjonen.

Hvis du ikke får opp melding om "Press any key to boot from cd..." når du starter med XP-cden, så test gjerne det samme med Ultimate Boot CD hvis du har den liggende.

Når du har i XP-cden, kan du høre om cd-romen starter opp og prøver å lese fra plata?

Du skriver også at du "har et problem med pcen", nøyaktig hva er problemet?

Den står som "first boot device". det er dette med booting av xp som er problemet.

ultimate boot cd fungerer fint. men ikke xp CD-en.

men jeg skal prøve det du sa nå.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror jeg vet hva problemet ditt er,

Sitter med NØYAKTIG samme problem her nå, Problemet var faktisk tastaturet, Jeg hadde et top moderne USB tastatur, Byttet til det gameldagse ( :p ) jeg hadde ( Ikke usb ) sitter å instlaerer Xp nå :D

EDIT..

Når jeg leste siste innleg, Formater fra VISTA cd.. Instaler fra XP

Endret av Eivind218
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...