Gå til innhold

Pcen fryser/klikker i css/bf2 plz hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en helt ny pc for 2-3 uker siden, og den funka helt greit men når jeg innstalerte css og spilte det i 1-3 timer så fryser pcen.

hvis den ikke fryser da klikker css og jeg har fått bluescreen 3 ganger.

Jeg har formatert osv men pcen min klikker hele tiden når jeg gamer css/bf2.

Det er ikke for varmt i pcen det har jeg sjekka, og allt sitter godt som det skal og jeg har til og med tatt allt ut og inn ifra pcen men det hjalp ingenting.

her er pcen min :

XFX GeForce 8800GT 670M 512MB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 670/1950Mhz

342384cs3.jpg

Samsung DVD-spiller SH-162 Black OEM

332311nq0.jpg

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

338082we2.jpg

Hiper Strømforsyning ATX 530W Sort, 120mm Vifte, 2xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin

322198bp6.jpg

Cooler Master Ammo 533 (Uten Strømforsyning)

coolermasterammo533gj1.jpg

Harddisk 250.0GB 7200RPM SATA II 3.5"" Noise Guard 8MB S250 Series

picf134376sl0.jpg

Mainboard S-775 nForce650iSLI ATX 2xPCI-E GbLAN SATA Raid 2x1394 Retail

54yi7.jpg

DDR2 PC2-6400 Nvidia SLI Ready XTC Dual Channel 2GB Kit(2x1024MB) 4-4-4 1T

400354327smalldl9.jpg

Der ser du pcen min, noen som veit hva som kan være feilen?

Håper på svar takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart problem. første inntrykket er vel at det høres ut som varme problemer, men hvis du er 100% sikker så. Isåfall er neste steg, hvilke drivere bruker du? siste slag? neste spørsmål, har du flere partisjoner? isåfall, har du kanskje virus som ligger der og innstalerer seg hver gang du formaterer.

hvem satte sammen pcen? kan høres ut som for lite strøm til pcen også, men 500watt skulle da rekke til en slik pc..

Lenke til kommentar
Rart problem. første inntrykket er vel at det høres ut som varme problemer, men hvis du er 100% sikker så. Isåfall er neste steg, hvilke drivere bruker du? siste slag? neste spørsmål, har du flere partisjoner? isåfall, har du kanskje virus som ligger der og innstalerer seg hver gang du formaterer.

hvem satte sammen pcen? kan høres ut som for lite strøm til pcen også, men 500watt skulle da rekke til en slik pc..

Det er ikke for varmt og jeg har sjekka og dem får nok strøm men jeg tror faktisk det er rammen, mange andre sier at jeg skal ta ut ene/begge og sjekke.

Jeg har helt ny pc så jeg har ikke virus eller noe annet møkk liksom.

Lenke til kommentar

1Sjekk alle instillinger og om du får en irq kræsj noe sted.

2Gå på hjemmesiden til HK og installer nyeste chipset driverne osv og se om det eventuellt står noe om en fix der. Oppdater Nvidia driverne ... oppdater windows... og seff nyeste patcher til spillet.

Hvis du spiller modda versjoner av spillet kan det gi det memoryleak noe som resulter i det problemet du forteller.... dvs at maskinen til slutt går tom for fysisk minne. Hvis du har Vista som OS så kan du putte inn en feks 4GBminnepenn og allokere f.eks 3 GB av de til readyboost som da vil gi deg de 3 GB'ene på toppen av det du allrede har som systemressurs.Har du 2GB installert i maskina så vil du da få 5gb minne i teorien.

Bruker du XP så kan du forsøke å gjøre sidevekslingsfila/virituelt minne større.

Edit : Det det vanligste er en konflikt mellom drivere og kommandoer som spillet gir driverne. Siden det tar litt tid før problemet viser seg, som du forteller, kan det være en memoryleak. (les mer om det på wiki)

Uansett så burde du patche opp alle drivere til HK og andre komponeneter du har installert selv om PC-en er ny. Lureste du gjør når maskinene er bygd sammen er å oppdatere alle drivere for abselutt alt i maskina. Bruker du Vista så vil OS oppdatere ikke bare seg selv, men alle drivere forløpende f.eks sjekke hver natt for drivere til skjermkortet ditt.

Vel lykke til og grattis med ny maskin :)

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...