Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gråter og føler meg kvalm etter sex

randi85

Anbefalte innlegg

Jeg leste noe lignende tidligere, tror det var på Dagbladet eller noe slikt. Dersom dette skulle skyldes noe underbevisst assosiasjon mellom sex og noe traumatisk du har opplevd tidligere, så må man lære seg å assosiere sex med noe godt igjen. Altså, at man må over en kneik hvor man lærer seg selv å assosiere sex med noe godt. Hvorvidt dette er noe å forsøke, eller om psykolog/profesjonell hjelp er veien å gå, vet jeg ikke. Men jeg tenkte det var en interessant tese som kan være verdt å nevne her.

Asssosiasjonisme er en vel og bra metode for å overkomme psykologiske hindre i mange tilfeller. Hvor vidt det er bra nok i dette tilfellet vet jeg ikke. Jeg har ingen utdannelse innen psykologi, og skal derfor være forsiktig med å si noe bastant her. Det tryggeste er å gå til en psykolog. Det er de som har mest kunnskaper om den menneskelige psyke, atferd og det som hører under her. De kan sannsynligvis hjelpe deg med problemene du har. Så mitt råd er å gå til en sertifisert psykolog.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest mille

Hei.

Jeg er selv en som kan gråte under sex og etter sex, dette har noe med at sexopplevelsen blir sterkt følelses messig, gjerne mye sterkere enn for andre. Det som skjer da er at man ofte begynner å gråte, ikke fordi man er lei seg, men fordi kroppen føler noe så sterkt at den setter i gang den reaksjonen.

Ingenting gale i det :)

Dette er noe som vil gå over.

Jeg har også verdesn beste kjæreste- og noen ganger begynte jeg bare å gråte, men nå er det sluttet og jeg er tilbake til samme gamle :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...