Boralis Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Som sagt, det gjelder et nytt kamera til madammen. Kriteriene er : at det tar gode bilder,er enkelt å bruke og at det ikke er så stort. Når det gjelder størrelse så må det ikke bli noe større enn feks dette: Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 ...Kriteriene er : at det tar gode bilder,... Var det ikke referert her tidligere til en samtale mellom Henri Cartier-Bresson og Ernest Hemingway under et (fuktig?) møte i Havana.. Hemingway: Hvilket kamera er det du bruker som gir slike gode bilder? Cartier-Bresson: Hvilken blyant bruker du som gir slike gode bøker? Samtalen døde visst fort ut av seg selv etter Cartier-Bressons motspørsmål Uansett, hvilken prisklasse legger du deg på? Kan du ikke kjøpe det du lenket til da? Jeg tror dagens kamera, både kompakt og dSLR er såpass like i kvalitet at noe " ekte dritt" er vel egentlig vanskelig å få kjøpt medmindre du går til useriøse netthandlere. "Enkelt å bruke"; alle dagens kompakter har vel grønn bølge og da er det jo bare å trykke på knappen. Vil du (hun) være litt mere avansert, velger dere et kamera med mulighet for manuell overstyring. Det er lenge siden jeg "drev" med kompaktkameraer, så jeg vet ikke noen spesifikt å anbefale av dagens utgaver.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå