Piratpjokken Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Folk flest har jo ett eget syn på livet sitt. Og andre har ett syn på det livet igjen. Jeg vil gjerne at folk skal tenke over rollesettene sine, og skrive utifra dem (skriv så mye dere vil!). (Joda, livet er som et rollespill. Man har flere karakterer man "spiller" som. Her er noen av rollesettene mine (f.eks): Diskusjon.no bruker Gamer Venn Kjæreste Familiemedlem) Som en diskusjon.no bruker har jeg mine sære meninger om livet, og henter ofte meninger fra min "egentlige" side, nemlig vennesiden av meg. Jeg ser på meg selv som en kritisk personlighet akkurat her, som alt for ofte kommer i krangel. Stort sett pga at jeg henter ting om skikk, bruk og høflighet fra vennesiden min. Det synes jeg egentlig er kjipt, for jeg hater å krangle. Men jeg bare må for å sette mine punkt. Jeg bøyer meg aldri. Men det hender jeg prøver å motivere personer nå og da. Så jeg er: Sta, kritisk, vennlig en sjelden gang, motiverende. Kommenter denne om dere har lyst Som en venn og kjæreste så ser jeg på meg selv som litt (ok.. VELDIG) emosjonell. Men de rundt meg mener jeg er en romantiker (en hvor sykt det høres ut for dere som kanskje hater meg her inne..). Jeg er den som folk snakker med når det er noe, og jeg tar ansvaret når det er noe som skjer. Så her er jeg stort sett: Ansvarlig, trøstende, typisk fredagskveld kos og kafe person, også har jeg alltid noe smart å si under nesten enhver samtale. Setter alltid andre foran meg selv. Det var de to jeg gadd å skrive om. Om noen føler for det, så kommenter de sidene dere kjenner til rundt en person (her kan dere gjerne kommentere diskusjon.no rollen min! Man lærer av slikt.) Men husk. Ingen drittslenging. PRØV å skriv på en høflig måte så langt det rekker.. Når det ikke rekker lenger så tenk over det dere skriver. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Meg selv som bruker av diskusjon.no - Ikke famuez on teh internets (ie på fornavn med alle som poster i OT-seksjonen). Muligens lett gjenkjennelig på grunn av den noe maltrakterte kjerringen til venstre for postene mine. Påståelig til det hinsides. Som gamer (i all hovedsak tenker jeg på onlinespill nå) - Intuitiv, forstår nye systemer og konsepter fort, og vanligvis nokså god rent teknisk, men likevel med et ambisjonsnivå som er litt for høyt i forhold til tiden jeg har til rådighet, og hvor alvorlig jeg tar spill. Høflig og hjelpsom mot folk som bare er uvitende eller nye, heller det motsatte mot folk som med vitende vilje oppfører seg som kuker. Resten kan vi komme tilbake til. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Diskusjon.no bruker Jeg er særdeles aktiv i tråder som interesserer meg sterkt og baserer ekstremt mye av fritiden min på forumet. Jeg prøver å holde en høflig og hyggelig tone så godt jeg kan hele tiden, men kan skli ut i blant. Venn Jeg er en god venn du kan stole på og liker å ha det skøy og moro. Har veldig spesiell humor med forskjellige venner. Noen ganger kan vi fjase hele dagen og noen ganger kan vi ha dyptgående samtaler om ting som interesserer oss. Familiemedlem Som familiemedlem er jeg den rolige, stille typen som bare sitter rundt middagsbordet sammen med søsken og foreldre. Sier veldig lite, er en stille fyr som ikke liker krangling, så jeg er ganske innesluttet. Folk i familien sier at jeg er veldig snill og veldig pen. (Under selvvurdering fortsatt). Jeg har ingen kjæreste og gamer ikke så det er ikke nødvening å fortelle noe særlig mer enn at de få gangene i året jeg skrur på playstation er det blod, snørr, tårer og knuste kontrollere. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Diskusjon.no-bruker Diskusjon.no-Mathias poster ikke med mindre han føler for det, og unngår spamming, og holder seg unna Forumkaféen. Han liker å snakke om film, borte i Kultur-delen. Diskusjon.no-Mathias liker å holde en veslevoksen tone, for å få respekt av eldre forumbrukere. Gamer Gameren Mathias er en gutt som ikke bryr seg om teite online-spill, og holder seg til spilledåsen i kjelleren, nemlig en PS3. For tiden spiller Gamer-Mathias Motorstorm, men Guitar Hero og Fifa er også to vinnere. Venn Mathias "The Friend" er en hyggelig kar som er full av liv. Han finner på idiotiske, men ufattelig morsomme ting, og kan gjerne danse og spille luftgitar/trommer i skoletimene. Han gjør sitt beste med å være hyggelig med folk, men kan være skikkelig frekk av og til. Venn-Mathias er da tidlig ute med å si unnskyld og "jeg mente ikke det jeg sa". Han liker å være venn med jenter, og besøker du han i et friminutt har han som oftest en jente på fanget. Eller så har en jente ham på fanget. Kjæreste Finnes ikke. Familiemedlem Dette må være Mathias' største svakhet i denne tråden. Familie-Mathias kan være en skikkelig "pain in the ass", og fryktelig frekk mot enkelte familiemedlemmer, som oftest søsteren. Skaper lett krangler, så derfor holder han seg som oftest nede i kjelleren sammen med Gamer-Mathias og Diskusjon.no-Mathias. De gjør et godt team. Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Diskusjon.no-bruker Kelly er en bruker på diskusjon.no, der hvor hun liker å snakke fritt om alt og ingenting. Hun liker også å blogge en del, når hun får tid, og når hun gidder. Venn Som en venn er Kelly nok den personen som er ganske høylytt, men samtidig kan få en til å le. Hun tør de fleste tingene, og støtter alltid vennene, selv om hun er jævla dumsnill (må endres på i fortiden). Familiemedlem Kelly er nok den i familien som enda en gang er ganske høylytt og krangler nesten hele tiden med foreldrene sine. Hvis hun blir sinna, så skriker hun, og det ender som oftest at hun stikker ut med vennene sine eller forblir inne på rommet sitt resten av dagen. Kjæreste Den "romantiske" delen av Kelly ser man veldig lite av. Men i stedet for, er hun ganske så morsom, og tildels kan bli rolig om hun vil. Hun kan også bli jævla plagsom fordi hun synes det er sinnsykt morsomt å irritere kjæresten sin. Ting som å lekesloss, lekebryte osv skjer ofte. Men det ender alltid opp at Kelly blir eid av kjæresten sin. Gamer Kelly holder seg langt unna spill, for hun er en skikkelig dårlig taper. Det eneste spillet hun ikke er så dårlig taper i, er poker. Når hun taper, går det utover andre mennesker. De blir skadet og Kelly tvinger dem til å spille videre helt til hun vinner. Dette skjer ofte når xboxen blir slått på, og hun går berserk fordi hun ikke skjønner noe av de dumme spillene sånn som guitar hero, call of duty og mange andre bilspill. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) diksujons-bruker Det som man mener kommer frem, og liker å prate om dagligdagse ting! Gamer liker alt mulig untatt bilspill, setter meg ned foran ps3-en og spiller Cod4 o.l. spill Venn Står for det jeg mener, er med på alt, sier tull og er alltid glad smiler hele tiden. familie Prøver å engasjere seg i ting som man egentlig ikke bryr seg om. Gjør noen ting, men han holder seg mest foran ps3-en sin. Han forteller jo ikke alt som skjer på skolen, diksujon og gamingen. Endret 26. januar 2008 av cHilfiger Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Diskujon-bruker: Liker seg Best i OT baren, men er litt her og der. Egentlig overalt hvor han finner emner som er i hans interesse. Gamer: Spiller endel PS3, hvo det hovedsakelig går i COD4 og Oblivion nå om dagen. Venn: Er en god venn som stiller opp, og som også forventer at venner skal stille opp tilbake. Liker å gi mye av seg selv. Kjæreste: Føler seg evig singel, savner noen å dele livet sitt med. Familie: Kjenner kun den ene delen av familien sin, altså den på morsiden. Er veldig glad i den også. De har bestandig vært der for han i godt og dårlig vær! Er spesielt glad i besteforeldrene sine. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Diskusjon.no bruker Da er jeg stortsett meg selv, og gir til stadighet uttrykk for mine subjektive meninger. Eneste forskjell er at det er flytende bokmål det går i, og ikke dialekt. Gamer Jeg tror ikke jeg er kvalifisert som Gamer, men når jeg spiller Crash Bandicoot som verst er jeg ganske så meg selv vil jeg tro..? Venn Prøver så godt jeg kan å stille opp, er somregel alltid i godt humør. Spøker med det meste. Familie Ikke så fryktelig ulik som blant venner i grunnen. Passer kanskje språkbruken en smule akkurat når jeg snakker med besteforeldrene, men ellers lite. Kjæreste Det finner jeg neppe ut av på en stund Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Diskusjon.no bruker En forhåpentligvis seriøs forum bruker som henger rundt om kring på forumet Gamer Jeg liker å game CoD 4 og Halo 3, men jeg spiller ikke så mye for tiden. Venn Lojal og hyggelig mot alle selv om hva deres sosiale status er. Familie Er veldig lat i familie bildet. Gjør gjerne noe jeg skulle ha gjort etter 3 dager med masing. Kjæreste Ingen enda. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Diskusjon.no bruker Er en smart kar, som kan slenge med leppa og ha et par absurde meninger. Prøver å unngå å snakke nedlatende til folk, men lykkes ikke ofte nok. Gamer Det går rundt 1-2 timer om dagen, i FPS-spill. Spiller da relativt seriøst, eller så prøver jeg aktivt å få til andre muligheter enn rett frem. Venn Ikke at det er så mange, men de jeg har prøver jeg å behandle med respekt selv om det kan bli litt leppeslenging der og. Familie Huff, er et objekt eller noe. Lat som fy. Tar år og dag før rommet ryddes, ting vaskes osv osv osv. Kjæreste Nada. Lenke til kommentar
MendE Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Diskusjon.no bruker Er hver dag innpå diskusjon.no og leser de fleste poster som fanger min oppmerksomhet. Men jeg svarer nesten aldri fordi jeg mener min mening har så lite å si. Gamer Spiller ca.8 dager i månden, 3-6timer hver av de dagene. Spiller for det meste CS, men også WiC. Jeg er faktisk veldig god i de spillene jeg bruker å spille, også har jeg stor respekt mot dem jeg spiller mot. Jeg har en unik egenskap til å forstå alle spill og deretter kan bli passe god på kort tid. Venn Jeg har veldig mange gode venner, så jeg tror jeg er en litt god venn i allefall. Prøver og være høflig og snill til alle jeg møter, og sier sjeldent noe stygt til andre personer. Folk kommer ofte til meg vis de har noe som de lurer på. Familie Jeg har et veldig godt forhold til alle i familien min, spesielt søsteren min. Men jeg er ikke den som deltar på alt liksom. Kjæreste Vet ikke helt... Noen av de siste ordene jeg fikk fra min eneste kjæreste/veldig god venn, var "Du er den mest omsorgsfulle og godhjertet personen jeg har møtt. Og jeg beundrer deg for det." Så jeg tror jeg er en ok kjæreste. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Diskusjon.no bruker Litt for aktiv i dnfk og litt for lite i andre deler av forumet, blir kanskje endel spam og slikt. Bortsett fra det er jeg vel en grei bruker Gamer Retrogamer som har forelsket seg i gamle eventyrspill fra Lucasarts Venn Jeg er alltid der men ikke stort mer enn det, Familie Bor aleine men når jeg er hjemme blir jeg liksom bare sittende aleine eller er ute med de jeg kjenner Kjæreste Ingen erfaring med.... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Diskusjon.no-bruker Relativt aktiv, var langt mer aktiv før, stort sett en helt gjennomsnittlig bruker med ikke fullt så gjennomsnittlig meninger. Har en kraftig tendens til å provosere litt vel mye til tider og kanskje henge meg litt for hardt opp lite relevante temaer. Lar meg heller ikke plukke på nesen. Gamer Jeg elsker blodige spill. Ingen liker Soldier of Fortune 3, med unntak av meg. Spillet er brilliant, mange folk en kan lemleste på festlige måter så veggene blir malt av blod. Venn Jeg er en trofast fyr, til å stole på, litt i overkant overbeskyttende til tider, omtenksom og snill. Veldig sosial, men har dessverre en dårlig vane av å konsentrere meg om 2-3venner og delvis "glemme" de andre. Kjæreste Mye av samme greia som under "venn" egentlig, bare at jeg er langt mindre sosial som kjæreste og glemmer langt flere venner. Utrolig trofast, utrolig snill og omtenksom, utrolig overbeskyttende, og utrolig kosete. Familiemedlem Elendig. Jeg misliker stort sett å være i nærheten av familien min mer enn kanskje et par ganger i året. Jeg misliker å prate med de over telefon også. Jul er eneste tiden jeg liker å være i nærheten av de, eller en og annen fisketur med far, onkel og bestefar. Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Venn Litt godrund og dumsnill. Kan være litt fæl på det å raide kjøleskapet ditt uten lov Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Hvordan ser du på deg selv? I speilet Endret 1. februar 2008 av edge Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Diskusjon.no bruker Jeg er en RPP'er og en trofast tilhenger av DNFK. Hva ellers? Jeg er stort sett snill jente, men det har hendt at tøylene har blitt for slakke. Har uansett greid meg bra hittil. Gamer Neh. Kan ikke kalle meg en gamer, men jeg ble bitt av WoW-basillen da. Brukte vel en god del tid på dette spillet. Og når vennene mine spilte var det ikke til å unngå. Savner det litt enda, men jeg har bestemt meg for å ikke sløse mer tid. Venn Jeg er veldig glad i vennene mine, og har lett for å kvesse klørnene om jeg føler at de trenger å "beskyttes". Mulig jeg er mer overbeskyttende ovenfor vennene mine enn en eventuell kjæreste. Hvorfor vet jeg ikke. Jeg er også "midtpunktet" og den som får alle til å le. Men jeg kan også sette i gang seriøse diskusjoner. Familie Jeg har et litt sært forhold til familien min. Jeg pleier stort sett å være med på familieselskaper, mer tid enn det tilbringer vi ikke sammen, og jeg er i grunnen glad for det da jeg misliker dem. Jeg er glad i å tilbringe tid med faren min dog (i hans gode perioder). Det er veldig koselig å sitte ved vannet og grille. Bare nyte lukten av sommer og nyslått gress. Han er en veldig rolig og avslappet person, og det passer meg bra ettersom jeg også er sånn. Søsteren min studerer medisin og skal dra til Australia, så jeg får ikke tilbringe mye tid med henne, men det er veldig stas når hun kommer da. Kan også legge til at jeg er den yngste og har blitt litt bortskjemt. Kjæreste Jeg er den som blir kalt likegyldig, selv om det er jeg som bryr meg mest. Det er sjelden jeg forelsker meg, men når jeg først gjør det faller jeg pladask. Hvis sistenavnte skjer har jeg lett for å finne meg i utrolig mye. Jeg elsker å terge, kosemobbe og lekesloss. De fleste lar lille meg "vinne" fordi de syns jeg er søt. Jeg hadde egentlig ikke hatt en sjanse. Og det er litt sjarmerende da. Endret 1. februar 2008 av Loveless Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Flott mal, Loveless Diskusjon.no bruker Jeg er litt her og der, og er nok av den typen som trykker "Svar nå" og begynner å skrive på det neste innlegget før jeg så ombestemmer meg og går over til en annen tråd. Derfor har jeg under 500 poster. Der har dere svaret. Hurra. Gamer Nåvel. Når jeg ikke bruker tid på å jobbe med skoleoppgaver og fly rundt med kameraet og være sammen med jenta mi/vennene mine - daaaaa er jeg å finne i sofaen med 360-kontrolleren mellom hendene mine. Ergo: veldig sjeldent. Venn Jeg ser på meg selv som en god venn, og dette har jeg fått bekreftet flere ganger. Jeg er "humørsprederen", enten det er på Peppes eller på en eller annen fest. I tillegg bryr jeg meg veldig om vennene mine, og det har hendt mang en gang at jeg har kastet meg ut i bilen og kjørt to timer bare for å hjelpe en kompis i nød. Familie Jeg har et godt forhold til den nærmeste familien min - mor, far og mine 2 søstre. Den ytre familien (her snakker vi tanter, onkler, søskenbarn etc etc) har jeg fjernet meg litt fra, siden det ikke er så enkelt å omgås dem i familieselskaper m.m. på grunn av mitt lille "lyte". PM om du vil vite hva det er. Kjæreste Jeg er den typen som liker forhold, og som helst satser på langvarige forhold. Jeg ble ferdig med et nesten tre år langt forhold for noen måneder siden, og merket fort at det å være singel var ensformig. Så nå har jeg funnet meg ei ny - men vi er ikke kjærester, ennå Og når jeg først har falt for ei, skjer det mange ting oppi hodet mitt. Jeg mener selv at jeg er veldig omsorgsfull, hensynsfull, full av kjærlighet samt flink til å tilpasse meg de "obligatoriske" tingene som følger med et forhold. En god kjæreste med andre ord Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg har alltid sett på meg som meg. Selv etter maset om roller og andre ting skolen dyttter inn i hodet så har jeg ikke forandret oppfatning alt for mye. Jeg er meg, og jeg ser dermed på det som rimelig ulogisk at jeg skal oppføre meg så helt forbanna forskjellig i forskjellige kontekster. Naturligvis vil det være litt forskjell, men jeg synes ikke slike roller bør være for forskjellige, de bør passe sammen. Har roller sterke konflikter er du etter mitt syn en hykler eller en med falsk personlighet. Uansett, skal prøve å gjøre rede for forskjellene mellom hvordan jeg oppfører meg i roller der det er mulig. Eller ikke. Det går ikke, selv om "oppgaven" i rollene mine er veldig forskjellige så er faktisk oppførselen min ikke så veldig forskjellig. Jeg er meg selv om jeg er på jobb, om jeg er med venner... Men jeg skal gjøre et forsøk likevel, men jeg må gjøre det litt anerledes, jeg begynner med en "grunn meg" som alt annet er bygget på. (Å abstrahere personlighet på denne måten må det kun være folk som holder på med objekt-orientert programering som gidder. ) Jeg er ærlig, dvs. jeg prøver så godt jeg kan. Jeg liker hvite løgner like lite som "vanlige" og prøver å ungå dem også. Dette medfører naturligvis at jeg har fornærmet folk, men til gjengjeld så stoler en del folk på meg siden jeg er ærlig. Jeg er ekstremt emosjonell, men samtidig veldig talmodig. Jeg blir veldig sint, veldig trist, veldig glad, osv. Prøver å ikke la dette gå for mye utover andre og selv om jeg er veldig emosjonell så gidder jeg ikke nødvendigvis å vise det til alt og alle. Er "håpløs" romantiker, men likevel praktisk orientert. Er også praktisk idealist. Har idealer som jeg higer etter og vil ideer om hvordan jeg ønsker verden skal være, der jeg finner praktiske ideer på hvordan å påvirke dette så gjør jeg det. (Ærligheten min er et eksempel.) Jeg har sterke menigner om en del ting og er ikke redd for å spy ut disse. Videre så er jeg veldig reaktiv og glad i diskusjon, det gjør at jeg av og til kan bli et aldri så lite kveruleringsmonster. Kan også være rimelig sta og arrogant. Spyr gjerne rett ut om mine interesser uten å ta for mye hensyn til om folk er like interessert, men holder som regel kjeft når jeg etterhvert finner ut at denne personen driter i emnet. Diskusjon.no-bruker Ikke like åpen som ovenfor, ellers mye det samme. Folk som betyr mye for meg Her er jeg ennda mer direkte enn med andre og ennda mer åpen. Jeg er vanvittig loyal(så lenge de er loyal mot meg, er ikke en-veis), omsorgsfull. Er ikke bare paradis, kan også være sta, arrogant og frekk. Med familie og kjærester kan jeg være rimelig beskyttende, også med venner til en hvis grad men mye mye mindre. Kan strengt tatt ikke si for mye om hvordan jeg er mot kjærester siden jeg ikke har en og har forandret meg såpass mye siden hadde ei. Gamer Har ingen egne trekk som gamer(i den grad jeg vil kalle meg gamer). Kan nevne at jeg kun spiller for gøy og aldri forandrer den tankegangne. (Driter i å vinne egentlig, bare prøver for gøy.) Men denne tankegangen har jeg da også i vanlige spill. Dette var vanskelig, jeg synes denne tråden legger all for mye vekt på roller. Jeg er meg, ikke "gamer", "venn", osv... Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvordan ser du på deg selv? I speilet Helts naken Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Diskusjon.no bruker Var veldig aktiv før, men ikke spesielt nå lenger. Er ofte innom og titter i tråder og leser hva folk skriver, men poster lite. Om jeg først poster, er det gjerne i mobildelen, i OT-baren (er tidligere OT-whore) eller samfunnkategorien. Har vært medlem her i flere år. Gamer Nintendofanboy! Spiller Wii omtrent daglig, ellers spiller jeg også DS, GC, N64 og GBA. Har stor fascinasjon for klassiske nintenokarakterer som Yoshi, Mario og Kirby. Er lite glad i nye spill med menneskeliknende karakterer og realistiske tema. Med unntak av Guitar Hero, det er kjempegøy. ^^ Venn Har ikke så mange venner, men jeg har noen gode venner. Jeg liker å være åpen og snakke helt åpent med de jeg finner tonen med, men utenom det er jeg heller den lyttende delen. Liker dog best å kunne snakke åpent om alt og er veldig glad i det. Kjæreste Evig singel, ikke jaktende. Men jeg tror jeg fint kunne ha vært en flott kjæreste, for jeg elsker å snakke åpent om alt, være sammen om ting, glad i nærkontakt og ikke så altfor opptatt av sex, som andre tends to be. Familiemedlem Haha. Er kanskje ikke den som bidrar mest til familiefreden.. KJenner stort sett bare min nærmeste familie og har egentlig bare nært forhold til tvillingbroren min og storesøsteren min. Vi har veldig åpne forhold og snakker langt og lenge om alt mulig og finner på ting og slikt. Er ikke så sosial av meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå