Gå til innhold

OCZ Freeze kjøleguffe

Anbefalte innlegg

Jeg har overklokket Intel Dual 2 Core E6300 1.86Ghz til 2.4Ghz, Jeg har byttet kjøleguffe fra Artic Silver 5 termisk pasta til den nye OCZ Freeze. Jeg testet og overklokke cpu med artic og fikk en temp 40C, og med OCZ Freeze har jeg en temp på 30C.

Stok cpu med Artic Silver 5 30C

OC cpu med Artic Silver 5 40C

Stock cpu med OCZ Freeze 26C

OC cpu med OCZ Freeze 30C

Jeg kan annbefale OCZ Freeze kjøleguffa på det sterkeste.

EDIT: Glemte og si at jeg bruker Thermaltake Golden ORB II cpu kjøler :D

Endret av Trixz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

I den testen din i førstepost, var Arctic Silver pastaen fersk? Eller er det den du har hatt på et par måneder for så å teste? I såfall blir jo testresultatene dine litt feil.

Men om du skiftet til helt ny pasta med begge merkene så er det noe annet :)

Lenke til kommentar

Nå er det litt vanskelig å teste slik, da en liten forskjell i hvordan du monterte kjøleren kan gi utslag på flere grader, men ja -- AS5 er ikke like bra som de fleste tror.

OCZ freeze er vel mx2 i forkledning og er da virklig ikke så mye bedre enn AS5.
Jeg synes egentlig at et par graders forskjell er ganske stor forbedring når vi snakker om noe som bare skal fylle små sprekker.

Jeg syns den kjøler bedre en AS5, jeg har testa en del kjølepasta og syns Freeze kjøler best. Kan ha noe med ossen cpu kjøler man bruker også.
Flisespikking: Kjølepasta kjøler ikke seg sjøl, det skal bare sørge for bedre kontakt mellom HS og blokk.

I den testen din i førstepost, var Arctic Silver pastaen fersk? Eller er det den du har hatt på et par måneder for så å teste? I såfall blir jo testresultatene dine litt feil.
Hvor stor effekt har det, egentlig? Folk poster det over alt, men jeg har aldri sett en test på det.
Lenke til kommentar

Jeg så en test på det på XtremeSystems.org mener jeg det var.

AS5-en ble gjevnt litt bedre etter noen uker, men etter 1-2 måneders bruk begynte kurven å gå andre veien. Var ikke snakk om store forskjeller her, ca. 2,5 grader mindre etter 4-5 uker, og så ble temperaturene gjevnt litt høyere (2-3 grader).

Her er det såklart mange feilkilder som kan være inne i bildet, men kurven som viste uke/temperatur var ganske entydig.

Lenke til kommentar

Jeg Brukte AS5 i ca 3-4uker og bytta, har merket 2grader økning og har vel brukt Freeze i snart 5uker. Har ikke noen screen shoots glemte og legge bildene over på ekstern disk før jeg formaterte.

Passet på og ha lik kontakt mellom CPU og CPUkjøler når jeg testet guffene, men AS5 er knall god guffe den og. Det at jeg tok en liten uofisiell test var at jeg hadde hørt mye tull om Freeze og ville bare teste den og legge ut noen resultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...