Gå til innhold

Stillegående PC til 5k? Mangler m-atx hk til Core2Duo 479M.

Anbefalte innlegg

Min Shuttle med AMD 64 er for treg og bråkete for meg nå, så jeg trenger hjelp til å finne deler til en ny PC. Har ikke fulgt med på hardware i det hele tatt de siste 2-3 åra, så er nesten helt blank.

Prioriteringsliste:

1. Støysvak

2. Maskinkraft

3. Pris

4. Størrelse

Vil gjerne ha en liten boks på størrelse med den jeg har i dag (Shuttle SN25P, dual/quad core prosessor og 2GB minne. 250GB harddisk er nok siden jeg har eksterne harddisker i tillegg. Disse står i et skap for å minimere støyen. Foretrekker å koble disse til PCen med Firewire.

Jeg bruker PCen mest til surfing, kontor/skolearbeid og en del AutoCAD. Samtidig som jeg har AutoCAD oppe sitter jeg med Opera og maange faner (26 faner as we speak) pluss diverse andre programmer. Med andre ord: Gaming skjer tilnærmet aldri.

Så det jeg først og fremst trenger hjelp til er å finne en effektgjerrig prosessor og en stillegående "Shuttle".

Kan kanskje være vanskelig å komme under 5k med en effektgjerrig prosessor?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for innspill, men har et par kommentarer:

1. AM2-hovedkort og LGA775-prosessor er ikke noe suksess ;)

2. Vil helst ha en fysisk mindre PC.

Har kommet frem til følgende deler:

Intel Core 2 Duo T7200 (2GHz, 35W TDP)

2 stk Kingston ValueRAM DDR2-667 2GB

Samsung SH-S203N/BEBN DVD-brenner

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Rimeligste totalsum 3119,-

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=64117

Finner dessverre ikke passende hovedkort.

Kabinett og sannsynligvis en Mist strømforsyning (hvis den passer) kommer fra Microplex.

Da er jeg i 5000,- så hvis jeg bare får tak i et ok HK med integrert grafikk er jeg happy.

Lenke til kommentar
Takker for innspill, men har et par kommentarer:

1. AM2-hovedkort og LGA775-prosessor er ikke noe suksess ;)

2. Vil helst ha en fysisk mindre PC.

Har kommet frem til følgende deler:

Intel Core 2 Duo T7200 (2GHz, 35W TDP)

2 stk Kingston ValueRAM DDR2-667 2GB

Samsung SH-S203N/BEBN DVD-brenner

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Rimeligste totalsum 3119,-

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=64117

Finner dessverre ikke passende hovedkort.

Kabinett og sannsynligvis en Mist strømforsyning (hvis den passer) kommer fra Microplex.

Da er jeg i 5000,- så hvis jeg bare får tak i et ok HK med integrert grafikk er jeg happy.

wops, beklager den feilen. ble linket til feil :( . det jeg mente var: MSI P35

Mindre pc kan man alltis ordne :)

Lenke til kommentar
dette er tåpelig

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10302

kanskje boksen er litt stor, det er det eneste ifølge dine krav.

anbefaler denne! fjern tastatur, mus og skjerm, så koster den 4000+ frakt !!! det er uten å nedgradere den...

det er beste pc tilbud karakter 6! du kan gjøre den dårligere en det og, men den er ti ganger bedre til 1000 kr billigere...

vet ikke om du skulle oppgradere eller ei, men 1000kr for en ny, og dobbelt så bra.

boksen er litt stor, men du skal vell ikke ha den på fanget?=D

vet ikke kor støysvak den blir, =S men litt dyrt for billige deler =P

Kommer du hær å styrer? :p hehe. Bra tilbud dette ja, ingen tvil ;) mn vet ikke om han skulle ha skjerm da? og vis ikke så er jo mitt oppsett bedre siden den er mye raskere :D

Lenke til kommentar

dan882: Hvorfor er dette tåpelig? Kan garantere at jeg ikke kommer til å kjøpe PCen du linker til.

ElemeNts: Jeg har linket til kabinett i posten min over her. Blir sannsynligvis det eller et Lian Li Mini Cube (finner også det hos Microplex).

Lenke til kommentar
dan882: Hvorfor er dette tåpelig? Kan garantere at jeg ikke kommer til å kjøpe PCen du linker til.

ElemeNts: Jeg har linket til kabinett i posten min over her. Blir sannsynligvis det eller et Lian Li Mini Cube (finner også det hos Microplex).

Hehe, dan882 er jo bare ivrig i meningene! :p

Men når det kommer til kabinettet vil jeg si meg enig, hadde tenkt å linke til det så :p men va usikker på størrelsen.

Hva er final conclusion da? Hvordan pc deler går du for?

Lenke til kommentar

var mye rart i denne tråden :) det kabinett du har linket til over finnes hos mange produsenter, har et slikt selv og det krever vifte bytting, men fint ellers bortsett fra litt lett og tynnt.

479M er vel egentlig bare og styre unna med en gang (styrer litt jeg også) er for dyrt mot det du få igjenn. heller gå fore et GIGABYTE HOVEDKORT Intel Core 2 Duo E6550 så bruker du heller bios og stille ned volt med så blir ikke TDP så mye værre enn på Intel Core 2 Duo T7200 (2GHz, 35W TDP) billiger og bedre, blir ca 2ooo,-

ett eller anna kabinett du liker KOMMER I FLERE FARGERog en eller annen ok psu 3-400W type stille

hovedkort har jo onboard graphics så vet ikke helt om du trenger??

ram? er jo grise billig, 300,- for 2 gig, 28 faner krever sitt tross allt noe

HDD, jeg har opplevd veldig høy dødelighets % på de eksterne jeg har omgåddes med....

vet ikke helt hvor mye maskinkraft du trenger? quad er jo noe og vurdere hvis du kjører noe som kan utnytte dette? en X3210 kan kjøres under 1,0V med det gigabyte kortet og lager heller lite varme da, har kjørt min fint pasivt slik med en ok kjøler full load konstant

ble ikke helt ryddig dette :p

Lenke til kommentar

479M skaper egentlig bare problemer ja. Tenkte litt på å klokke ned en vanlig LGA775-modell, men siden jeg har lite oversikt over dagens prosessorer og deres "potensial", tenkte jeg det var like greit å satse på noe som utvilsomt kom til å fungere.

En X3210 frister absolutt, men det er hvis jeg ikke ser på TDP (som er på 100/105 watt). Må man veldig langt ned i frekvens for å få TDP ned til halvparten? Hvor langt ned måtte du i frekvens for å kjøre den med passiv kjøling?

Har egentlig ikke bestemt meg for noe kabinett enda. Vindu er absolutt ikke noe jeg må ha. Det som er viktig er at det er lite og stille. Helst skulle det vært i 100% kvalitetsstål for å minimere vibrasjoner. Så hvis noen vet om et kabinett i rett størrelse som tar opp støy/vibrasjoner bra setter jeg stor pris på en link.

En tanke jeg har hatt er å ha 120mm vifter både bak og framme og få en skikkelig heat pipe-løsning på CPU hvis det blir plass i kassa.

Lenke til kommentar

har bare prøvd en volt og det er 0,96V men det skal sies at det er en grisevarm prosessor jeg har, og enda klarer den og bli så kald ved undervolting. men det er en gammel stepping B3, regner med at du vil få en annen som heter G0 som er ganske mye kaldere. var ganske enkelt, gigabyte kommer med en nydelig overklokkings programm som lar deg stille volt i windows, så kjørte stabelitts test med prime95 mens jeg senka volt så tok vel 10 minutt til og finne min volt.

er jo ingen vits og bruke noa annet en laveste stabile volt hvis man først undervolter, og trenger litt cpu power er dette en god ide

Lenke til kommentar

de er fine disse såkalte "tårn kjølerne" smale nederst, brukte en scythe ninja LINK men den får du ikke inn i noe m-ATX kabinett, har prøvd på den vi linka til over dremla bort halv kabinettet :)

er det uaktuellt med desktop kabb? DETTE f¨r meget fin kritikk, og fungerer helt supert med Scythe Ninja Mini tror at uansett hva du velger er stole kjølere og små kabinetter en dårli kombinasjon

http://www.silentpcreview.com/article754-page1.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...