erikpau1 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Eg har en bærbar pc, en HP 6715b. Når jeg skal spille av en film på PC-en, så er det såvidt jeg hører vokalen, når folk snakker på filmen. Musikk og all annen lyd på filmen hører jeg helt perfekt. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 har du valgt surroundlyd på filmen? Lenke til kommentar
erikpau1 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 har du valgt surroundlyd på filmen? Hmm, har det noe å si? Eg har alt innstilt sånn som lyden er når eg setter den inn, har ikke endret noenting. Lenke til kommentar
Jensus Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 har du valgt surroundlyd på filmen? Hmm, har det noe å si? Eg har alt innstilt sånn som lyden er når eg setter den inn, har ikke endret noenting. Ja det har alt å si! Hvis det er stilt inn som surround så det meste av stemmene rutes til senterhøyttaleren. Men siden du ikke har det så vil du nesten ikke høre stemmene. Nå vet ikke jeg hvilket program du bruker til å se film, men de fleste programmer kan du velge åssen høyttalersystem du har. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Tror også det er dette med surround som er svaret. Gå på lydinnstillinger i kontrollpanel, eller lyddriverne dine og sett dem til stereo. Du kan evt også gjøre det i hver eneste mediavspiller du har, men det enkleste er så klart å ta det i driverne. Men hvis ikke, hvis lyden høres litt "bøtte"-aktig ut og er i mono og dette også skjer når du spiller musikk, kan problemet være at du har dårlig kabelkontakt et sted og stereokanalene har blandet seg i motfase. Da kanselleres det som ellers ville vært sentrert i lydbildet ut, og alt som blir igjen er romklang og ting som ellers ville vært plassert langt ut til siden i lydbildet. Endret 15. februar 2008 av Onkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå