Gå til innhold

skal ha vannkjøling, trenger tips.

Anbefalte innlegg

hei.

gikk til innkjøp av sli for en liten stund siden og nå kan jeg ikke ha på døra på kabbinettet så jeg tenkte på å vannkjøle hele driten så jeg får ned temp. og støy

vil ha så lydløst som mulig oppsett så bare og leke seg med oppsett men har sett meg ut følgende blokker og utstyr:

koolance.com

-CPU

cpu-330_p1.jpg

-GPUx2

vid-280_p0.jpg

-NB/SB

chc-120_p0.jpg

-MOSFET

vr-as40_p0.jpg

-Pumpe

pmp-400_p0.jpg

-Pumpe topp

cov-pmp01p_p4.jpg

-Pumpe speed kontroller

pcb-pwm10p_p0.jpg

-Flowmeter

ins-fm16_p0.jpg

handlekurv:

post-59042-1200782788_thumb.jpg

fra coolerkit.dk:

-Tank

664_m.gif

-Radiator

310_m.jpg

-Radiator kappe

312_m.jpg

-Slange (tygon)

122_m.jpg

handlekurv:

post-59042-1200783192_thumb.jpg

nippler tas med ifra koolanc.com (13mm)

har noen spørsmål da:

-Er det noe mer jeg trenger?

-Er det bra nok produkter? har ikke sett noen tester av det

-Noen andre merker som er bra billigere?

-hva er grei slange dimensjon? (10 eller 13mm?)

det er ikke noe problem og bestille fra utlandet, men vil vite hva momsen er der jeg bestiller ifra. (altså mva %)

vill vannkjøle alt forde og kjøle ned nb/sb, mosfet ikke koster alt for mye ekstra og de produserer mye varme

min HW er:

-asus striker extreme

-E6600

-8800GTS x2

-ocz ????? 4gb

plass er ikke noe problem da jeg har Cube case :D

har tenkt og klokke litt men ikke mye når jeg får vannkjøling

pris fra koolance.com ca 750$ = ca 4500 inkl norsk mva + tollavgift

pris fra coolerkit.dk ca 2000 med frakt og norsk mva + tollavgift

post-59042-1200782912_thumb.jpg

Endret av kimma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lekte meg også med tanken på en MO-RA 2-radiator i sin tid, men slo det fra meg. Den har en ganske høy kapasitet, MEN - den er ikke veldig effektivt konstruert. Det er metervis med rør vannet skal gå gjennom, og rørene er runde. "Standard" nå er flate rør i parallell som ikke gir så mye stress på pumpe. At rørene er runde, gir mindre overflate for varmeoverføring til finner. Dette kompenseres ofte for med å legge finnene veldig tett, som igjen hemmer luftstrømen gjennom. For å få ønsket effekt, må man da ha kraftige vifter som bråker veldig når de blåser gjennom de tette finnene. Har man et avstandsstykke mellom finner og vifte, vil men kunne hindre litt av dette suset. Men ikke alt. (Dette erfarte jeg da jeg brukte Tt Bigwater, og samme vifte som suset en god del, hører jeg knapt nok på en Alphacool NexXxoS III)

Når det er sagt, har jeg problemer med å finne erfaringer på denne radiatoren, så mine betrakninger over er kvalifisert synsing.

Lenke til kommentar

ok, vil ha et stille system kanskje passivt. men hvis den ikke er noe så hva vil folk anbefale og bruke

har sett denne

på frozencpu.com, den ser ut som om den har "flate" rør men ikke skyt meg om jeg tar feil.

tenkte også på pris iforhold til ytelses forskjell.

tar gjerne imot tips til billigere oppsett da dette fort nermer seg 6-7k :O

fant en test av lillebroren til den i linken. men kan ikke tysk så litt vansklig og forstå, men den fikk 9 av 10 i karakter

TEST

Endret av kimma
Lenke til kommentar

BUMP!

ingen som har en ide eller et oppsett som kan anbefales?

bumper igjen,

driver og leser masse faq og div guider på nett og finner ut litt forskjellig men sliter med og finne noen blokker

som virker bra til ett stille kjølt system

Endret av kimma
Lenke til kommentar

Det er en bruker her som sverger til Koolance, tror jeg. Tviler på at det er noe dritt, ellers hadde de ikke holdt på fortsatt. Pumpen er intet annet enn en Laing DDC og den er mange veldig fornøyd med, spesielt med bedre topp.

Det eneste jeg stusser over er radiatoren. Jeg vurderte en slik en gang, men endte opp med å kjøpe en billig Alphacool NexXxoS III som jeg er dritfornøyd med både støy- og ytelsesmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...