Gå til innhold

Hvis menneskeheten ble satt tilbake til null...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*snip*

Åhh, den var genial! :roll:

Sikkert ganske riktig og...

Neppe riktig, da verden ikke er deterministisk (kun statistikken er deterministisk), ref. kvanteteori.

Hæ? :D

Uansett; vil da tro at det bildet kan være ganske riktig. Hvis man tenker seg at det utvikles en intelligent art i det nye universet, så vil de sikkert utvikle seg ganske likt som oss, og være i stand til å ødelegge/resette verden/universet. Hvis det er slik man skal forstå bildet.

Lenke til kommentar
*snip*

Åhh, den var genial! :roll:

Sikkert ganske riktig og...

Se for deg at vi utvikler oss så langt at vi kan reise i tid (altså den fjerde dimensjon). Så blir jorda ødelagt, og det eller de som ble sendt tilbake i tid er det som danner grunnlaget for det nye livet på jorda.

Noen som synes denne teorien er teit?

Lenke til kommentar

Det med å reise i tid. Det er teoretisk umogeleg. Ein ting er å ta i bruk relativitetslovene, og på den måten "reise i tid", men teorien du ymtar med går ut på å sende folk tilbake i tid, og det er strengt tatt umogeleg.

Fysikklæraren min sin konklusjon på mandag:

- Tilbake til fremtiden --> går ikkje an.

- Apenes planet --> går an.

Lenke til kommentar

Då støyter vi på eit lite problem her: Tida er ikkje syklisk. Tid oppstod når universet oppstod, og vil forsvinne når universet forsvinn. Joda, det er alltid like kjekt med slike kjekke røverhistoriar som inneheld guder, profetar, fucka kvinnesyn og eit syklisk verdsbilete.

Lenke til kommentar
Då støyter vi på eit lite problem her: Tida er ikkje syklisk. Tid oppstod når universet oppstod, og vil forsvinne når universet forsvinn. Joda, det er alltid like kjekt med slike kjekke røverhistoriar som inneheld guder, profetar, fucka kvinnesyn og eit syklisk verdsbilete.

Proof, please.

Har du virkelig noe bevis for at tid IKKE er syklisk? Hvis ikke, blir det akkurat det samme som å påstå at det finnes en Gud.

Lenke til kommentar

Først, for å ha ein ting klart: Eg argumenterar på grunnlag av teoriane i moderne fysikk, ingenting kan bevisast.

Vi kan like så greit seie at tida starta ved Big Bang. Å prøve å svare på eit spørsmål om kva som skjedde før Big Bang er det same som å svare på eit meiningslaust spørsmål. Dei hendingane må ha vore ein del av ei anna tidsramme og eit anna univers utanfor Big Bang teorien

I boka si (A Brief History of Time) understrekar Stephen Hawking dette, og mange morderne fysikarar er einige med han. Han forklarar: om tid ikkje starta med "The Big Bang", og det var ei anna tidsramme før Big Bang så vil vi LIKEVEL ikkje kunne hente informasjon om dette. Rett og slett fordi vi ikkje kan "sjå" kva som var før The Big Bang, og ingenting som skjedde då ville ha noko effekt på den tidsramma vi har no.

Relativitetsteorien er sentral for tidsbegrepet. Tiden har ingen mening uten å se den i forhold til noe, og uten den menneskelige bevissthet finnes heller ingen tid. Med døden slutter tiden å gå, og begrepene fortid og fremtid får ingen mening uten i forhold til «nå»et. Likevel vet vi at verden er den samme også etter menneskenes død, men verden eksisterer da bare som et mørkt og tomt rom.

Quote: wiki

Lenke til kommentar

INGEN veit kva som var før big bang, så å påstå at tiden kanskje starta då er feil. at det var ingenting kan være, men om det var eit univers befolka av smurfar som budde i hoppeslott er like mulig.

Å reise framover i tid er godt mulig, bakover er litt meir vrient ^^

Men menneskeheiten har da aldri latt seg bremse i utviklinga :)

Om det er noke lurt eller poeng i å reise bak i tid kan heller diskuterast, samme gjelder vel å reise framover.

Lenke til kommentar

Å sakke ned tiden er heller ikke umulig etter det lille jeg har skjønt av relativitetsteorien.

Og det å gjøre en forutsetning for å "bevise" (i mangel av bedre ord) så er du like langt.

Bibelen er Guds ord fordi bibelen sier det. Da må den være sann i første omgang, noe den ikke kan bevise seg selv.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke satt meg inn i det, men jeg tror kvantemekanikken forteller noe om dimensjoner og "mulig folding av dimensjoner".

Er ikke helt sikker.

Nå satser kvantemekanikken på Higgs partikkel etter hva jeg har skjønt, og dersom de ikke finner den så kan det hende at rundt 50 år med utbedring av teorier ikke stemmer. Sagt på en enkel måte som vi dødelige ikke har godt av å kunne utdype :)

Lenke til kommentar
Quote: wiki

Det er vel seriøst en av de dårligste Wiki artikklene jeg har sett. Særlig den biten som quotes. Null referanse, og det strider mot enhver fornuft.

Verden er et mørkt og tomt rom uten mennesker? For noe vås. Solen slutter da ikke å lyse fordi det ikke finnes mennesker.

EDIT: ang tid=syklisk.

Det at tiden starter med big bang er da ikke noe fullgodt argument mot syklisk tid. Hva om vi er på første runden nå? ;)

Endret av noob11
Lenke til kommentar

Poenget eg skulle understreke med den quota biten var at tid er relativt. Du viser jo at du ikkje forstod noko av den siste biten, då det berre skulle beskrive korleis ein død person opplevde ting. Og ja, det er berre ein tanke.

Du sit heile tida og tar ting eg seier bokstaveleg. Vi kan tenkje oss til at tid oppstod ved Big Bang, sidan vi ikkje kan bevise at noko før big bang faktisk har skjedd. Og det kan vi aldri heller, sjølv med grenselaus avansert teknologi. Eg personleg meiner at tida starta då ja, og mange forskarar seier at vi like så greit kan konkludere med at tida starta etter BB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...