Gå til innhold

Ny utgave av sigma 50-150mm F2.8

Anbefalte innlegg

Hei skal kjøpe meg en zoom linse snart og har sett meg ut sigma APO 50-150mm F2.8 EX DC HSM

Ser no at den er kommet i en ny utgave(APO 50-150mm F2.8 II EX DC HSM).

Er det noen som vet forskjellen på den nye og den gamle versjonen, og forsvarer det prisforskjellen på ca.2000,-

Har et canon 400d.

Endret av Torbergh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at ingen har testet den nye modellen enda, så vet vi ikke hva som er forbedringene.

Jeg tror ikke de optiske egenskapene er veldig mye bedre (noe vil det nok være), så den gamle utgaven til nedsatt pris, må sies å være et røverkjøp.

Det eneste du skal passe på, er at Sigma har hatt problemer med kompabilitet med enkelte kamerahus, særlig Canon. Og da 40D er et relativt nytt hus, så er en muighet for dette med den gamle 50-150mm. Så derfor ville jeg testet i butikk hvis jeg skulle kjøpt den gamle utgaven.

Tom

Lenke til kommentar

Jeg har testet den nye MkII-utgavena av objektivet. Kort sagt er vignetteringen litt lavere på F/2.8 fra 100mm og oppover og skarpheten er forbedret. Kontrast og fargemetning er god, men jeg føler at objektivet gjør at kameraet overeksponerer litt (1/3-2/3 EV).

F1.4

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har veldig lyst på dette objektivet, og da naturligvis det nyeste. Når jeg går på fotovideo.no finner jeg at det gamle koster 4995,- mens det nye koster 5438,- Det er en diff på mindre enn 500 kroner. Hvor finner jeg det gamle til 3500?

Er usikker på om jeg vil betale 2000 mer for det nye, men helt sikker på at jeg vil betale 500 ekstra for å få det nye mellom hendene.

Lenke til kommentar
Det var på Fotovideo de hadde denne prisen (kun den med Canon-fatning), men det ser ut som den er satt opp til 4990 nå ja.

Rett etter at jeg kjøpte det for 3450,- på fotovideo ble prisen byttet til 5438,- som den nye modellen koster, et par dager etterpå ble den satt ned til 4990,-

Virker som fotovideo.no roter her, send en mail og spør hvorfor de setter prisene opp og ned hele tiden..

Btw så er objektivet knall bra :)

Endret av TheAce-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...