jeffen Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Er dette et godt kamera å satse på ? Ser at det har fått gode kritikker . Lurte først på et Minolta Dimage 7,-men dette har jo fått blandete kritikker. -Er så dette Canon PowerShot S40 et bedre alternativ i forhold til pris/kvalitet ? -Noen som har dette kameraet selv ? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Minolta Dimage 7 og Canon PowerShot S40 er veldig forskjellige kameraer. Bildekvaliteten er meget god på begge, men Dimage 7 har en mye kraftigere linse med funksjoner helt overlegne S40. S40 er mye mindre, og dermed lettere å ha med seg. Hva som gir mest for pengene kommer an på dine egne behov, og hvilket tilbud du konkret vurderer. MLW Lenke til kommentar
jeffen Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Hvordan blir så Fuji FinePix 6900Xoom, sammenlignet med Canon PowerShot S40 ? -Et helt annet kamera,- men prismessig det samme...? Er det å anbefale Fuji istedenfor ? Der er det også mulig å få på vidvinkel/tele linser. Det er jo så mye å velge mellom i denne prisgruppen (8000-10/12.000) -Hvilke kamera får man mest for pengene...? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Vanskelig å si hvilket kamera som gir mest for pengene i denne klassen. 6900 har et mye kraftigere objektiv, og har vunnet en rekke internasjonale tester. Hvis du derimot vil ha et kamera som er lett å ta med seg, er S40 et bedre valg. MLW Lenke til kommentar
jeffen Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Var og så på begge i dag. -Fuji-kameraet er ikke så stort det heller.... Prisen her i Bergen ligger fra 10.500 til 13.995. -Og på nettet er dette å få til vel 8.000. -Så det er mye å hente ved å skjekke litt rundt.... Lenke til kommentar
sofus Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hei. Av hva jeg har funnet ut er prisene i butikkene helt på bærtur. Om du er så heldig å få snakke med en som har noe peiling OG så heldig at dem faktisk har et kamera å vise frem så får du bakoversveis av prisen i forhold til her på nettet. SÅ mye forskjell bør det ikke være. Jeg har en følelse av at mange fotobutikker ikke helt har skjønt at digitalkameraer er noe man må satse på fremover. Kjøp fra nettet og bruk nettet for å få opplysninger om kameraet. Her finnes det svar på det meste. Bare regn med å bruke litt tid på research. Spar på aktuelle linker og du har snart en fin Favorit folder med mye god fotokunnskap. -gh Lenke til kommentar
atco Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Akkurat som jeg gjorde før jul..... Jeg leste haugevis med tester (Steves digicams,dpreview, Digit etc. etc), og lastet ned tonnevis med prøvebilder av forskjellige kameraer og sammenlignet de..... Jeg ville ha et godt kompakt kamera, med mye manuelle muligheter, samt 4Mpix minimum..... Endte til slutt på Canon S-40, som jeg handlet på Itbutikken for 8200.- Har nå hatt det over en måned og er strålende fornøyd..... For meg er det det ideelle kamera, tar glimrende bilder (igjen etter min oppfatning), og er lett å ta med seg. Sander Johansen Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Jeg har både fuji 6900 og canon s40. Fordelen med fujien er at linsen er mye kraftigere. Jeg har også en teleforsats så kameraet har over 300mm normal Zoom. I praksis har jeg mye høyere oppløsning på bilder tatt på telefoto på fuji i forhold til s40 ettersom jeg må zoome elektronisk med canon for å få tilsvarende telefoto bilder. Hvis jeg skulle velge mellom kameraene, ville jeg valgt s40, ettersom det har lysassistert fokus, tar veldig bra bilder, bruker compact flash og er lite og lett å ta med seg overalt. Tar sjelden telefotobilder, men til dette bruket er definitivt 6900 mye bedre, også uten teleforsats. En annen fordel er at 6900 kan bruke ekstern blitz. 6900 er også svært lysfølsomt, noe som er en stor fordel i dårlig lys. Egentlig er det først og fremst størrelsen som gjør at jeg foretrekker s40 framfor 6900. Det er flere muligheter med 6900, men jeg bruker begge kameraene i jobben min, og de dekker forskjellige behov for meg. Jeg får si som så mange andre skriver her, at valget kommer ann på hva kameraet skal brukes til. S40 har jeg alltid med meg i lomma, mens det andre kameraet har en større bag fyllt med lysutstyr osv. De gangene jeg bruker Fujien ute, så har jeg med meg stativ, og har planlagt fotograferingen. S40 bruker jeg aldri med stativ, men tar ofte bilder med det også i selskaper og ved enhver anledning som dukker opp. Billedkvaliteten er etter min mening like bra, noe høyere oppløsning på s40, men til gjengjeld mye bedre linser og lysfølsomhet på 6900. Begge kameraene er hurtige og gode. PU Lenke til kommentar
jeffen Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 -Og da har valget blitt tatt... Jeg bestillte i dag Canon S40 fra IT-Butikken. Håper dette går bra.... Lenke til kommentar
jeffen Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 -Og da var kameraet i hus ! 3 dager brukte de for å sende kameraet fra Danmark og hjem til Bergen...! Kjempeservice ! Batteriet er kommet på lading,- så nå skal bruksanvisningen leses...! Lenke til kommentar
atco Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Grattis! Gled deg til å eksperimentere, spesiellt viktig å lese/forstå de manuelle mulighetene, særlig ved innendørs bruk. Tror ikke du blir skuffet :smile: Sander Johansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå