Gå til innhold

Minne kjøler DeLux

The_Inca

Anbefalte innlegg

Dette er mine nye "sløyd" mekka minne kjølere size XXL. Og ja, jeg vet det er stinky WebCam bilder, men det er det jeg har...kommer bedre senere.

Litt vanskelig å se hvor store de egentlig er på deiise bilden. Brukte en Slot 1 kjøler som jeg sagde opp, monterte kobber base på og satt på 2,5x2,5 vifter. Kjølerne er på 5 x 2,5 x 2,5 cm, og gav meg 25mhz extra å rutte med på mitt 3D Prophet2 32mb.

www.uio.no/~mortenev/Graphics/minne1l.jpg

www.uio.no/~mortenev/Graphics/minne2l.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehh..er det jeg som ikke har skjønte BBCodes her eller? F..n dah.... :sad:

Minne1l.jpg

Minne2l.jpg

Håper for pokker at detta funka dah...

Hun sa hun var vegeterianer...men jaggu fikk jeg pressa litt kjøtt i a allikevel :wink:

[ Denne Melding var redigert av: The_Inca på 2001-09-26 21:53 ]

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det bryr meg egentlig ikke så mye...150,- er jo ikke akkurat noen formue...

Det var look'en jeg var ute etter.

Den reelle kjølinga kommer fra den drit-feite Papst 60x60 vifta som dekker over (ikke med på bilde. noen forandringer gjort siden det blei tatt).

Men "clue'et" med kjølerene er jo egentlig kobber/aluminium ribbene som er montert, ikke vifta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Du får tak i kobber (så stort og så tjukt som du trenger) og monterer :smile:

Litt mer inngående:

Jeg brukte veldig tynne kobberplater, og siden kobber er mykt, vrei di seg veldig når jeg kutta dem til. Så første steg: Sett dem i press.

Så slipte jeg dem. Dette er en fin måte å se om de er rett nok. Er de bulkete får du "grove" soner.

Nå kommer selve monteringen:

I mitt tilfelle var liming det eneste mulige alternativ (med større,tjukkere og tyngre konstruksjoner, må man drille hull og skru).

Legg på pasta, men la det være noen små åpne felt i hjørnene. Her legger man på litt superduper-lim og putter hele greia i press (HARDT!!!!).

Husk å slipe ribba oxo, ellers er pussejobben på kobberplata bortkasta :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-26 19:40, CFD skrev:

Takk for Svaret.

Driver og jobber på ribba nå.

Holder oxo på og lage en ribbe av rent kobber, jeg tar en tykk kobberblokk (ca.2cm) og lager riller i den.

Har noen prøvd noe lignene?

Målet er 650mhz på mitt nye Radeon8500.

Har hatt det i tankene ei stund. Blir du å lage noen andre kobber-kjølere? Please let me know! Håper at Tt lager en Orb-kjøler i 100% kobber for høyere ytelse

Lenke til kommentar

Personlig så liker jeg orb , (har en TT cooperorb til salg hvis noen hvil ha en sånn)

Orbene kjøler bra , men siden jeg nå har satset på et stille system (ca.26db) så driver jeg og mekker min egen funnel som går fra 120mm til 60mm.

Dette gjør at jeg kan få en (120mm,56cfm,26db)papst vifte på en Alpha 8045 ribbe, noe som burde gi nok kjøling for Xp1700+@xp2000+

Hvilke matrialer burde jeg bruke?

Hitil har jeg brukt metall stenger med papp.(JA jeg vet at det finnes bedre løsninger)

Lenke til kommentar

Volcano7??

Burde være bra da.

Ribba ser jo rå ut:)

Burde gi ganske bra kjøling det da , men hvordan kan du leve med det bråket?

Jeg hadde en superorb i 1 dag før den ble liggende på hylla , og den har et støynivå på 44db.

Hva slags trakt mener du?

Hvor langt er det mgt er det mellom hullene på 120mm og på 80mm?

En ting som må på plass er vifte modden her:

http://www.nairn.freeserve.co.uk/mod1.htm

Jeg har jo 2 Salman kjølere(de som skal kjøle vga chipsette dems)

Ville vært kult og putte en sånn vifte mod bak plexien da :grin:

Men går det utover ytelsen?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-28 14:24, CFD skrev:

Personlig så liker jeg orb , (har en TT cooperorb til salg hvis noen hvil ha en sånn)

Orbene kjøler bra , men siden jeg nå har satset på et stille system (ca.26db) så driver jeg og mekker min egen funnel som går fra
120mm til 60mm.

Dette gjør at jeg kan få en (120mm,56cfm,26db)papst vifte på en Alpha 8045 ribbe, noe som burde gi nok kjøling for Xp1700+@xp2000+

Hvilke matrialer burde jeg bruke?

Hitil har jeg brukt metall stenger med papp.(JA jeg vet at det finnes bedre løsninger)

Er det ikke 120 til 80 du mener? Alphaen bruker 80mm vifte... :smile:

Skulle jeg ha gjort det ville jeg gått for Pabst 4412FGM med det samme, 56cfm blir ikke så mye mer enn den pabst vifta som microplex selger med når du tenker på det du taper i adapteren...(tror jeg)

Lenke til kommentar

Det er jo vel og bra , men Den jeg tenker på Papst 4412FGL og den bråker jo bare med 26db.

Så siden alle viftene i systemet bråker med 26 eller mindre vil jeg ikke ha en vifte som bråker mindre.

Har noen et bra forslag på hvilken vifte som pumper mere luft og alikevell holder seg under 26-28db?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...