uggabugga Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Kjørte en runde med 1.5000 Volt i bios(1.456 rapportert i CpuZ), men det var tydeligvis ikke nok... Får prøve enda litt mere... Begynner å bli skummelt dette men regner med at cpu /bios stenger av før det tar fyr... (/)yvin:D Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Kjørte en runde med 1.5000 Volt i bios(1.456 rapportert i CpuZ), men det var tydeligvis ikke nok... Får prøve enda litt mere... Begynner å bli skummelt dette men regner med at cpu /bios stenger av før det tar fyr... (/)yvin:D Så lenge du er under 1.6 volt, så er det ingen fare. Det er knapt fare om du har over 1.6 volt også. Det eneste som skjer er at maskinen er ustabil/blåskjerm. Det er svært sjeldent en cpu dør. Jeg har ikkje klart det enda, og jeg har hatt en del cpu`er Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Det er betryggende å vite. Kjører 24/7 nå på [email protected]... Hender det krasjer under spilling(BF2/TF2), men ikke ofte. Rendring i Lightwave går bra. Kan vel like gjerne skyldes umodne drivere (HD 3870X2) eller en forholdsvis råtten Windows XP. Beta SP3 osv... Kanskje mer stabilt å ta OCCT i sikkermodus? Eller regnes det som juks... Får vel prøve å fete opp volten i retning 1.6 og se om jeg ikke har 3.8 inne... Regner med at det blir varmt da... Leste noe om at sammenhengen mellom volt og frekvens var proposjonal... 100 grader here I come.... Vannkjøling neste... (/)yvin:D Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Det er betryggende å vite. Kjører 24/7 nå på [email protected]... Hender det krasjer under spilling(BF2/TF2), men ikke ofte. Rendring i Lightwave går bra. Kan vel like gjerne skyldes umodne drivere (HD 3870X2) eller en forholdsvis råtten Windows XP. Beta SP3 osv... Kanskje mer stabilt å ta OCCT i sikkermodus? Eller regnes det som juks... Får vel prøve å fete opp volten i retning 1.6 og se om jeg ikke har 3.8 inne... Regner med at det blir varmt da... Leste noe om at sammenhengen mellom volt og frekvens var proposjonal... 100 grader here I come.... Vannkjøling neste... (/)yvin:D Kjører du prime eller et annet cpu stresstest, så finner man for om den er stabil eller ei. Hvis Bf2 klikker, så er nok cpu`en ustabil ja Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg må ha 1,48 volt for å få min stabil på 3,75, og 1,5 ca for å få den stabil på 3,8. Så det er nok mere volt som skal til. Hva slags kjøling har du Nizzen ? Jeg kommer opp i 75 grader på [email protected] volt, og får fortsatt stryk i OCCT. (/)yvin:D Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg må ha 1,48 volt for å få min stabil på 3,75, og 1,5 ca for å få den stabil på 3,8. Så det er nok mere volt som skal til. Hva slags kjøling har du Nizzen ? Jeg kommer opp i 75 grader på [email protected] volt, og får fortsatt stryk i OCCT. (/)yvin:D TRUE kjøler + èn 120 vifte. Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) TRUE kjøler + èn 120 vifte. Og da er den stabil på 3.8@hvor mange volt i cpuZ? Hva slags temperatur får du under max load med feks prime95 eller occt? (/)yvin:D EDIT: kutta ned på qoutinga :-) Endret 21. februar 2008 av uggabugga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå