DataFjotten Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hei:) Fant ikke noe bedre sted å poste dette. Det har seg slik at jeg har montert neonlys i bilen, men syns det lyser litt mye... Det jeg lurer på er om det finnes en slags dimmer som man kan bruke i bil til å dimme lyset litt ned..? Takker for svar:) Lenke til kommentar
NextPage Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hei, Har drevet litt med neon og kald katode i PC. Neon Gassen eller den type gassen som er i røret fungerer bare på en spenning så å Dimme det ved å senke spenningen/begrense strømmen vil mest sansynlig ikke fungere så bra. Men igjen - mulig å få noe spesial utstyr som gjør jobben. Husker jeg hadde en liten box som gjorde at lyset fulgte musikken:) Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det går kansje ikke ann og dimme ved og senke strømmen, men det skulle kunne være mulig og oppnå en dimme effekt ved frekvensmudulering, altså slå lyset fort av og på, kansje 250 til 300 hz. Men det avhenger av hvor lang tid det tar fra strømen settes på til lyset kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå