Gå til innhold

Samsung 500 GB klikkelyder og ustabil

Anbefalte innlegg

Hei,

Dette problemet kom plutselig.

Jeg har ikke gjort noen endringer eller slettet noe. Klikkelydene kommer bare når pcen tenker (starter, avslutter, skrur på data'n osv.), ellers er den stille.

Jeg har prøvd noen HD programmer som skulle finne feil, men HDD Health fant ikke hardisken min og sa plutselig at jeg hadde 4 hardisker og HDtune sa at jeg hadde 1 bad block men ikke noe informasjon om feilen. :thumbdown:

Jeg har vista, og når jeg skal kjøre et program er det ikke alltid programmet starter, eller så fryser'n etter jeg har klikka tillat (hvis den i det hele tatt starter må man vente rundt 10-15 min.) Hvis jeg kjører et program kan det hende at programmet ikke svarer i noen sekunder.

Jeg er HELT sikker på at det er hardisken som foråsaker ustabiliteten og ikke ramen og cpu'n

Jeg tipper jeg ikke har lagt inn nok info, så bare spør :p

Endret av Zaplame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol :p Det hørtes skummelt ut. Nesten som "The Ring of Death" :tease: Ikke noen vei utenom? Jeg mener.. ikke noen måter å fikse den på? Det kommer til å ta evigheter å installere alle spillene :hm:

EDIT: Jeg får vel tro på dere.. men er dette en vanlig feil? Noen sjanser for å få erstatning/reparering gratis som som xbox 360 får? =P

Endret av Zaplame
Lenke til kommentar

Klarte ikke å la være å ignorere denne setningen: "In most cases, the defect is due to physical abuse or a manufacturing error." Jeg har ikke vært nær pcen før "The Click of Death" (untatt å trykke på PÅ-knappen) Men hvordan kan det ha seg at feilen ikke kom før etter 10 måneder?

Endret av Zaplame
Lenke til kommentar

det er umulig å si hvorfor den feilen kom etter akkurat den perioden. disken har bare bestemt seg for å dø.

det er som er sikkert er at klikkedøden er veldig vanlig og det er ikke noe å gjøre noe med. det at det er vanlig at det såkaldt "physical abuse" som dreper disker på denne måten er ikke alltid tilfelle. disker er veldig skjøre ting, og de kan ha en livsperiode på alt fra 1 dag til 10år++.

men ta backup av tinga på den, pakk den veldig godt inn i en stor eske (for å unngå problemer med de som skal erstatte den) og send den inn. du får helt sikkert en ny

om du ønsker å prøve et annet merke så anbefaler jeg western digital på det varmeste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg installert Windows Vista på nytt.. og.. INGEN KLIKKELYDER?! Mulig jeg ikke hører forskjell på klikkelyder og "tenking" :whistle: men, jeg var helt sikker på at den var på god vei til å bli ubrukelig! Ingen tegn til ustabilitet etter installasjonen.

Når jeg tenker over alt sammen kommer jeg på at strømforsyningen kortsluttet engang. Sendte pcen min bort til komplett, de fiksa'n gratis og formaterte hele driten. Har det noe med saken å gjøre tro? :hmm:

Lenke til kommentar
vanskelig å si, men ingenting er umulig i data når det kommer til merkelige ting som skjer.

men du kan jo ta å stressteste disken litt med f.eks. hd-tac eller lignende og se om det kommer tilbake

Hm.. ja det skal jeg gjøre. Vil den si ifra om jeg er i "fare?"

Lenke til kommentar

Kan nevne at jeg nylig hadde en disk som forårsaket blåskjerm og at PC nektet å boote før jeg koblet den fra. Testet så med Hutil, og fikk tydelige klikkelyder og feilmelding på seek.

Tok så med disken hjem for å eksperimentere litt, og begynte med å kjøre Hutil en gang til. Da var plutselig alt i orden.

Har installert Linux på disken, og alt fungerer. Finner det noe merkelig, men slike feil kan faktisk forsvinne.

Lenke til kommentar
vanskelig å si, men ingenting er umulig i data når det kommer til merkelige ting som skjer.

men du kan jo ta å stressteste disken litt med f.eks. hd-tac eller lignende og se om det kommer tilbake

Hm.. ja det skal jeg gjøre. Vil den si ifra om jeg er i "fare?"

det vet jeg ikke, har ikke prøvd hd-tac (staves det sånn egentlig?) selv, men vet at det er laget for å teste ytelse på disker, ergo vil du belaste den, og vil dermed kanskje klare å framprovosere en feil som ikke dukker opp til vanlig.

men det finnes helt sikkert programmer som er designa for å finne feil på disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...