Simkin Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) herregud sier bare jeg, dette var drøyt. http://www.dagbladet.no/kultur/2008/01/19/524355.html nå har ikke jeg spilt Everquest, men spiller CS, og CS er da ikke noe direkte voldspill!? går jo mere på taktikk osv. spill Som Postal og Manhunt kunne jeg ha skjønt, men CS? Endret 19. januar 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Skjer med mibr nå da Lenke til kommentar
Bjorn Ole Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 La oss håpe at dette er bare et engangstilfelle, ellers så slitter spillbransjen. Noen som forstår hvorfor Everquest og ikke WoW? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 det står i artikkelen att disse spillene vil bli fjernet fra butikkhyllene, men det er jo bare å kjøpe CS gjennom steam? Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Begge disse spillene kan lett kjøpes via internett.. så de kan ikke si det var en stor seier =P jaja, så lenge de ikke tar vekk spill her i Norge så er jeg fornøyd Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Steam kan forby folk i brasil å kjøpe cs. Og å importere fra andre land er ulovlig, regner jeg med da. Kan ikke reglene i brasil så godt Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jaja, ser ut som Thompson har en Sauron finger i alle land. Begynner å mistenke at han har laget ringer og gitt til forskjellige "folkeslagene" mens han i hemmelighet har "one ring to rule them all" på sin finger og styrer nå alle med de andre ringene til sin vilje. Ah sukk, i en verden med så mye vold og kriging så synes jeg det er direkte motbydelig at de angriper noe slikt som spill. Det er faktisk andre ting de kunne bruke tid og resurser på men de er så opphengt i at spill er vondt og hele pakken at de ikke ser forbi sitt eget nesegrev. IOGT kaller jeg dem for, innkludert THompson, Idioter Og Gamle Tullinger. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Begge de spillene kan jo lett kjøpes og lastes ned via nettet. Lenke til kommentar
jbrand Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Haha Everquest? omg...ja så voldelig og fælt det er å drepe store pixel edderkopper og orcer Og da mener jeg ikke store orcer, men store pixler...hvis man skal si at et spill skal kunne skape et problem med vold burde de vel kanskje rette oppmerksomheten mot litt mer realistiske spill? Hvis de kan forby Everquest...hvorfor stoppe der? Lenke til kommentar
mESA Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Steam kan forby folk i brasil å kjøpe cs. Og å importere fra andre land er ulovlig, regner jeg med da. Kan ikke reglene i brasil så godt Det er nok en del som smugler cdkeys over grensen vil jeg tru ;D Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Steam kan forby folk i brasil å kjøpe cs. Og å importere fra andre land er ulovlig, regner jeg med da. Kan ikke reglene i brasil så godt Det er nok en del som smugler cdkeys over grensen vil jeg tru ;D Ikke det vanskeligst å smugle heller. Bare å sette alle CD-keyene på en minnepenn . Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Tror folk her glemmer at dette ikke nødvendigvis handler om vold, men avhengighet fra spilling, hvor nettopp Everquest og CS står ganske sterkt. WoW appelerer vel til et litt mer casual brukermiljø enn EQ, men ellers ser jeg ikke noen grunn til at andre titler skal kunne bli bannet. Idiotisk ja, dog for personer i andre kulturer, med andre moraler og verdier, er det ikke rent ulogisk at de "bekjemper" dette. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Tror folk her glemmer at dette ikke nødvendigvis handler om vold, men avhengighet fra spilling, hvor nettopp Everquest og CS står ganske sterkt. kansje ikke, men ifølge artikkelen så skulle man tro vold var hovedgrunnen Årsaken skal være at myndighetene mener spillene leder til voldsbruk, og er helseskadelige for brukerne. Carlos Alberto Simoes begrunnet påstanden med at spillene motvirker samfunnsordenen, angriper demokratiet, og er en trussel mot sikkerheten - intet mindre. att folk blir avhengige av spill tviler jeg på setter brasil's sikkerhet på spill, dog ikke noe annet ved spilling heller for den del men spillavhengighet er helt sikkert også en av grunnene, ja Endret 21. januar 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Steam kan forby folk i brasil å kjøpe cs. Og å importere fra andre land er ulovlig, regner jeg med da. Kan ikke reglene i brasil så godt Det er nok en del som smugler cdkeys over grensen vil jeg tru ;D Ikke det vanskeligst å smugle heller. Bare å sette alle CD-keyene på en minnepenn . Og så stikke minnepennen oppi ræ**a når du går igjennom tollen. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Steam kan forby folk i brasil å kjøpe cs. Og å importere fra andre land er ulovlig, regner jeg med da. Kan ikke reglene i brasil så godt Det er nok en del som smugler cdkeys over grensen vil jeg tru ;D Ikke det vanskeligst å smugle heller. Bare å sette alle CD-keyene på en minnepenn . Og så stikke minnepennen oppi ræ**a når du går igjennom tollen. Kom på en bedre idé. Man kan jo bare lage en notepad fil med masse cd-keys og sende den til seg selv på e-post . Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Og så Everquest da... et snart ti år gammelt MMORPG... *sukk* Eneste må vel være at de er irritert over alle utvidelsespakkene Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg ser for meg spesialtrente bikkjer som lukter etter manualer, txt.filer og minnebrikker på flyplasser. Og at en "mistenksom" mann ikke lenger har langt skjegg og turban, men store briller og en forkjærlighet for penner. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Tja.. Legg dem på ett MicroSD kort og svelg det Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 For at dette skal være et skikkelig forbud tvangsstenger de vel portene hos alle ISPene der? Ellers nytter det lite... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå