Gå til innhold

INGEN LYD på PCen :(

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettop reinstallert windows xp home til windows xp pro, og jeg har ingen lyd på pcen min nå, har prøvd alt. Prøvde å installere driverne som følgte med pcen, men da får jeg opp en error der det står Device doesn't exist or maybe removed by manually. Please plug in device or reboot and try install again.

Har hvert inne på biosen også og sett om den finner lydkort og der ser jeg Azalia/AC97 og den står på Auto og jeg kan bare velge auto eller disable.

På enhetsbehandling finner jeg heller ikke lydkortet mitt og på directX Diagnostic tool står denne meldinga på sound "No sound card was found. If one is expected, you should install a sound driver provided by the hardware manufacturer."

Har et hovedkort som heter MS-7091 Ver 10.

Hvis noen kan hjelpe meg med å fikse dette problemet blir jeg veldig glad. :thumbup:

post-76086-1200769427_thumb.jpg

post-76086-1200769478_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om det er mest praktisk og legge inn driveren til hovedkortet etter at Window$ er lagt inn med alle oppdateringer (legg inn antivirus før en kobler seg til nettet). Og så legg inn drivere for "tilleggsutstyret" (nettkort, lydkort, skjermkort). Kan hende driveren til lydkortet ikke vil inn om driveren til hovedkortet ikke er inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...