Gå til innhold

Innstillinger til 350D

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg fikk mitt 350D på torsdag, og lurer litt på noen innstillinger på det, samt hva som er best og bruke slags innstillinger til vanlige bilder. Og hvordan jeg stiller inn det meste? For den manualen som fulgte med syntes jeg var litt vanskelig å bruke, samt å finne frem i....

Så hvis noen ville vært greie og gitt meg litt info om dette, så ville det vært kjempe snilt! ;)

- Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg gjort, har også fått til mye av det. Men kan egentlig glemme det jeg har spurt etter. Fant ut mer nå rett etterpå ;) Men en ting lurer jeg på er hvordan jeg kan bruke LCD skjermen til å ta bilder med. Mulig jeg er helt dum nå, men får det ikke til. Eller går ikke det?

Lenke til kommentar

Du får det ikke til fordi det ikke går an.

EDIT: Mer presist enn det som stod her før: Det er kun 1D MkIII og 40D som kan dette per dags dato av de DSLR kameraene som Canon har.

Det kalles forøvrig "Live View".

Mvh,

Beej80

Endret av Beej80
Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke så rart.

Grunnen til at dette ikke er på de fleste kameraene er at speilreflekskameraer har et speil foran bildebrikken som reflekterer bildet som 'kommer' gjennom objektivet opp til et pentaspeil/pentaprisme som så gjør at man ser hvordan bildet vil se ut gjennom søkeren.

Når du tar et bilde går dette speilet opp, slik at lyset treffer bildebrikken istedet. Denne registrerer lyset og det dannes et bilde. (forenklet).

På nyere speilreflekskameraer som har live view så går speilet opp, lyset treffer bildebrikken som kontinuerlig lager bilder som igjen vises på skjermen. Ergo har man Live view.

Teknologien utvikler seg. 350D er fremdeles et godt kamera, men det er kommet nyere og dyrere kamera siden det ble lansert, og de har da implementert flere funksjoner.

Det er egentlig og slik at Live View ikke var så ettersøk på SLR tidligere. Men etterhvert har prisene falt og flere og flere kjøper seg SLR, mange gjerne uten å vite hva de egentlig går til. Mange som gikk til anskaffelse av SLR var vant til å se bildet på skjermen før man tok bildet, og var ikke klar over at dette ikke var støttet på SLR. Etterhvert som denne brukergruppen ble større og større, har ropene etter Live View blitt større og større, og nå har det omsider begynt å komme på SLR kameraer. (Olympus har hatt det en god stund da).

Dette var vel ett litt lengre innlegg enn hva som strengt tatt var nødvendig... Menmen, nå er det da skrevet.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...