IcedInsanity Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Ene kjørelyset på venstre side var gått nå,alt annet virker..på begge sider. Sjekket sikringene,ene var gått,skiftet denne,men er akuratt det samme,sjekket pæren ved å ta den over på andre siden,og da lyste den..med EN gang eg toucher den polen som pæren får strøm fra lyser den..men når den er borti på andre siden da skjer det ingenting...hva skjer? Endret 20. januar 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Mest sannsynlig dårlig kontakt eller brudd et sted i ledningsnettet til pæra som ikke lyser... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Og det er ett møkk å fikse? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Brudd på ledninger skjer som oftest på utsatte plasser, så det burde ikke være så vanskelig å reparere. Du kan jo prøve å se over ledningen så langt som mulig. Men mest sannsynlig så er det sokkelen til lyspæra som har dårlig kontakt med ledningen. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Liten oppdatering nå. Var akuratt nede...så over sikringene...den ene var gåen..den som tilsvarer den siden det ikke er lys i,er en 10amp,skiftet den og satte på lysene igjen..og da røk sikringen igjen.... hva er galt egentlig Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Liten oppdatering nå. Var akuratt nede...så over sikringene...den ene var gåen..den som tilsvarer den siden det ikke er lys i,er en 10amp,skiftet den og satte på lysene igjen..og da røk sikringen igjen.... hva er galt egentlig Tyder på overledning til gods et eller annet sted i kretsen, avgnagd isolasjon fordi ledningen gnisser mot karosseriet eller lignende.. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Ska eg sjekke ledningene som går opp til den platen som alle pærene står i da? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Du skal sjekke ledningen som går til det venstre kjørelyset. Mål med multimeteret om du har kortslutning til jord. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Skal eg måle på polen som pæren skal stå i da? Alt eg vet er at sikringene ryker hver gang tenningen slåes på,eg har blinklys og ryggelys på begge sider,bare bremse/og kjørelys som ikke er tilstedet. Og eg ser ingen skade på ledningene som går til "pæreplaten"heller. Helvette altså..noe som ryker hele tiden jo..... Endret 20. januar 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Du har uorginale lykter på bilen right? hva er forskjellen på dem kontra de orginale? Edit: da snakker vi om det elektriske Endret 20. januar 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Ingenting...for de baklyktene som eg har nå,så er det jo bare glasset rundt som er annerledes enn de som var der før. Og alt har virket helt til igår kveld.... Regner med det ikke har noe med å gjøre at eg avisolerte og satte på kablesko på de to parklys ledningene...de ligger løse nede ved frontlykten...men det skal vel ikke ha noe å si for at eg ikke får lys bak... Endret 20. januar 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Regner med det ikke har noe med å gjøre at eg avisolerte og satte på kablesko på de to parklys ledningene...de ligger løse nede ved frontlykten...men det skal vel ikke ha noe å si for at eg ikke får lys bak... Den kabelskoen som er pluss har nok 99% sikkert fått kontakt enten med gods eller den andre kabelskoen... Tror nok det er her feilen ligger, ja! Med mindre du brukte helisolerte flatstifthylser, da?! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Men de kabeskoene stod fast inne i den dingsen som parklyspæren står i..men denne "dingsen" lå borti karroseriet så eg..kan det være dette som gjorde at sikringene røk hver gang? Eg brukte to av di blåe skoene Endret 20. januar 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Kabelskoene skal helst være av den isolerte typen der plasten strekker seg over selve skoen og ikke bare der du klemmer, Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Men de kabeskoene stod fast inne i den dingsen som parklyspæren står i..men denne "dingsen" lå borti karroseriet så eg..kan det være dette som gjorde at sikringene røk hver gang? Det spørs, men muligheten er tilstede... Uten å se hvordan denne "dingsen" ser ut er det vanskelig å vite om den leder strøm, eller om det kunne bli kontakt mellom det uisolerte metallet på kabelskoen og karosseriet, men når slike mystiske feil oppstår like etter at man har forandret på noe i kretsen er det gjerne en sammenheng! De lyseblå kabelskoene nederst til høyre på bildet er noe sikrere mot slikt, ettersom de er isolert hele veien. Men det er jo bare å prøve; bytt sikring og forviss deg om at verken kabelskoene eller metall i pæreholderen har kontakt med karosseriet -ryker sikringa likevel må du lete videre etter feilen et annet sted i ledningsnettet. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Den som kabelskoene står inne i og som kanskje har gjort det hele ser slik ut: Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Den som kabelskoene står inne i og som kanskje har gjort det hele ser slik ut: Hmmm, nå er jeg mer skeptisk igjen.. Ser jo ut som metallet på kabelskoene skulle bli ganske godt beskyttet inni selve pæreholderen. Spøker for at feilen er en annen plass, men ikke godt å si hvor.. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Så det har ikke noe å si at begge skoene tar borti hverandre inni der? Edit: var nede nå,og da virket det,så det var nok de skoene som tok borti hverandre som kortsluttet lyset mitt,men kan eg istede bruke de helisolerende skoene,tror dere det virker da? For da tar jo ikke skoene borti hverandre(ikke med metallet vertfall) Endret 21. januar 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Vil anbefale å bruke helisolerte kabelsko uansett hva det gjeller, det er en billig forsikring mot grå hår og kortsluttninger (du har vist fått litt av begge) Men det sier seg selv at når en setter uisolerte kabelsko bare er noen mm fra hverandre så kan du få problemer. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Ok...tenkte ikke så langt eg Men lærer så lenge man lever..hehe.. Men går det greit å bruke de blåe der på bildet..de nederste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå