Vitrivius Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Huseieren betaler bredbånd i leiligheten vår, men vi må dele med noen av naboene. Men det blir det selvsagt problemer av. Nå har Telenor sperret omtrent alle portene, antageligvis på grunn av at det står en virusinfisert maskin på nettverket og sender ut spam. Men hvem er det? Vi har en THOMSON ST546-routermodem og et SpeedTouch 180 WLAN-access point. Når jeg logger meg på routeren ser jeg over ti forskjellige maskiner som har vært koblet på i den siste måneden. Hvordan kan jeg finne ut hvilken av dem som er synderen? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Tror ikke du kan se det på routermodemet eller aksesspunktet. Det må nok tas en omgang virusrens på alle maskiner som bruker nettverket. For sikkerhets skyld kan du endre krypteringsnøkkelen på trådløsnettet og nappe ut alle nettverkskabler til kablede maskiner. Deretter slippes en og en maskin på nettet for "rensing" med Trend Micro Housecall eller ESET Online Scanner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå