trygveaa Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Det går jo tregare desto lengre kabel du har. Sit no på ein 50m Cat5e skjerma kabel som går imellom to hus. Den klarde eg dessverre å få nokon knekkar på så eg var redd eg kom til å få dårleg hastigheit her. Tok speedometer test, der gjekk det like fort her som rett attmed modemet. Tok å pinga www.hardware.no ifra datan som er rett attmed modemet, cirka 30 i ping. Gjorde det samme på denna datan som er på 50m kabelen, da fekk eg cirka 37 i snitt. Så du kan vel sei at eg har vore heldig eller så er kabelen av god kvalitet. Siden du får litt høyere ping er det antageligvis noe galt med kabelen, eller så er den av dårlig kvalitet. Fram til i går brukte jeg en nesten 100 m lang kabel til PCen min fordi jeg ikke gadd å kappe den til og jeg fikk allikevel 1 ms ping til hw.no (har fiber). Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Nei no hadde eg 28 i ping gitt Det er det samma som maskina rett attmed modemet har. Lenke til kommentar
henrik1992 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 sett porten til 10mbit og se om du får bedre resultat :-) Hvordan setter man porten til 10mbit? Inne på routerinnstillengene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå