P0nduz Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hei Som det står i topic trenger jeg en ny 22" skjerm til maks 3000 kr til gaming og kontorarbeid. så hvilken skjerm gir mest for pengene? Takker på forhånd for alle svar mvh Christer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Selv har jeg Asus MW221U og bruker den til gaming med mer. Funker veldig bra syntes jeg, og vil anbefale den Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Hvordan er fargegjengivelsen på den? Noen som har andre forslag? Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Nå er det slik at det er en god del tråder som denne, menmen. Iiyama e2201w er er virkelig god skjerm, får nok ikke bedre 22" til gaming. En veldig omfattende test av 22"-lcd. Jeg har en slik selv, og etter å ha endret litt på farger ol er fargene veldig fine, og skjermen knakende god. Står på side 8 i den testen hva du skal stille den til for å få et godt bilde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Hvordan er fargegjengivelsen på den? Du kan velge mellom 5 forksjellige "moduser" for fargeinnstilliger. Game Mode, Night View Mode, Scenerey Mode, Standard Mode og Theater Mode. Scenery mode syntes jeg gir helt klare bilder og fargene en del klarer på en 17" jeg har stående ved siden av. Ellers sier det vel litt seg selv hva de andre modusene er, som f.eks Game Mode Vet ikke om jeg besvarte spørsmålet riktig nå jeg, men prøvde Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Takker for svar begge to. Vil Asus skjermen eller Iiyama gi meg mest skjerm for pengene tenker da på lysstyrke, innsynsvinkel, etterslep eksisterer det, farge og kvalitet? fordan er justeringmulighetene på foten? trenger og kunne juster litt pga dårlig skrivebord. Noen av dere som kan legge ut bilde av skjermen (tatt privat) Lenke til kommentar
Incumbent Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Iiyamaen er ikke god om innsynsvinkel er veldig viktig for deg. Om du ser rett på skjermen merker du ikke stort til det, men det skal ikke mye til før du mister litt farge i bildet. Foten har overhodet ingen justeringsmuligheter. Skjermen kan vippes med pivot i skjermens feste i foten, men høydejustering er ikke mulig. Skjermen kan heller ikke snus 90 grader om det er viktig for deg med 1050*1680. Har ikke kamera for øyeblikket, men skjermen er penere enn på bildet på behardware. Skjermen er ikke spesielt tung, men den kan "vingle" litt oppå foten om du skribordet er litt vinglete. Høyden kan du enkelt endre med noen bøker eller en bunke dvder el. Jeg er hvertfall veldig fornøyd, som alle andre trolig er med sine skjermer også, men skjerm er en smakssak! Har du ikke prøvd noen andre skjermer vil du garantert bli fornøyd med skjermen din, uavhengig av hvilken du velger - vil jeg tro. Iiyamaen har så godt som intet etterslep og dette er viktig for min del. Tekst vises også godt på skjermen, med og uten ClearType(om du bruker windows vel og merke), så kontorarbeid skal ikke være noe problem det heller. Lysstyrken kan justeres og av baklysets styrke har du tre trinn å velge i. OSDet er veldig godt og brukervennlig. Fargene er som sagt gode _etter_ en justering(se beharwares test).. Før du har stilt til disse innstillingene er ikke skjermen god i det hele tatt. Ser ut som hvitt lys med noen striper her og der, så ikke bli skremt ved første øyekast(gjelder forøvrig alle skjermer som ikke er kalibrert fra fabrikk - gjerne de som ikke selger sine egne paneler, men har kjøpt de og putter de inn i egne plastchassis) Iiyamaen kjøpte jeg på supertirsdag hos netshop for 2000,-. Jeg kunne godt betalt 2500,- hadde jeg visst hva den er god for. Positivt: Bildet er knakende godt(det er tn-panel, så ikke forvent naturtro farger), null etterslep, gode farger etter selvkalibrering, designet er tidløst. (relativt tynn ramme, flat fot) Negativt: Innstillingsmuligheter, dårlig kalibrerte farger fra fabrikk(minus og minus, det tar 5min å fikse noe som er mange ganger bedre), innsynsvinkelen er ikke veldig god - om du sitter litt skevt kan det hende du ser merkelige nyanser i fargene på motsatt side av skermen. Lykke til med valg av skjerm! Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Da ser det ut som om jeg kommer til å teste den Iiyamaen siden den praktisk talt ikke har etterslep og er beste skjermen til spilling. Kan jo alltids benytte meg av returretten. Takker for grundig svar LaE mvh Christer Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Har denne selv: Samsung - 22” SyncMaster 226CW, 2ms, DVI-D, Widescree... står nye bra om denne på nettet her http://shg.no/produkter/infobox.asp?varenr...mp;lokation=til kr.2688,- ellers så har jo netshop en 22" Nec på tilbud under kr.1700,- Griffin95 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå