Treblad Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg og et par klassekamerater har fått i oppdrag å lede en gymtime - med hovedvekt på håndball. Men ren spilling er ikke tillatt. Derfor er jeg ute etter håndballrealerte aktiviteter, gjerne humørfylte, som mer eller mindre forbereder medelevene mine på vanlig håndballspilling. Altså, diverse leker eller lignende der vesentlige sider ved håndball er til stede. Ett eksempel er den såkalte "titrekksleken" der et lag skal forsøke å få ti kast, trekk, innad i laget, ettersom det krever både pasningssikkerhet og god spenst. Aktiviteten må helst være mulig å utføre blant en elevflokk på ca. 30. Har dere noen tips? Jeg er takknemlig for alt dere har av forslag. Lenke til kommentar
Michael2k Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg og et par klassekamerater har fått i oppdrag å lede en gymtime - med hovedvekt på håndball. Men ren spilling er ikke tillatt. Derfor er jeg ute etter håndballrealerte aktiviteter, gjerne humørfylte, som mer eller mindre forbereder medelevene mine på vanlig håndballspilling. Altså, diverse leker eller lignende der vesentlige sider ved håndball er til stede. Ett eksempel er den såkalte "titrekksleken" der et lag skal forsøke å få ti kast, trekk, innad i laget, ettersom det krever både pasningssikkerhet og god spenst. Aktiviteten må helst være mulig å utføre blant en elevflokk på ca. 30. Har dere noen tips? Jeg er takknemlig for alt dere har av forslag. Jeg syntes rush er digg og trene Få tak i 4 keepere ha 2 til og kaste rush ballen og 2 til og stå i mål Kast ballen til omtrent midten av banen også er det " Du VS. Keeper" Håper du liker den xD Lenke til kommentar
kevvah Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Kjør Kryss : 3 stykker står på rekke litt spredt , han i midten kaster til en som står ved siden av , også han du kaster till skal du løpe bak også han du løp bak kommer da til og kaste til han siste som ikke har fått ballen endå og sånn forsetter det hele veien fram til mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå