fossxplorer Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Vi lånte min fars VW Transporter 2.5TDI, 2002 mod , for å taue en vetaranbil- Ford Mustang- og gikk fint med biltilhengeren på motorveien. Men når vi skulle rygge opp en bratt bakke ved verkstedet, med tilhengeren og bilen oppå, så røk clutchen. Var ikke jeg som kjørte da, en venn av meg. Det lukta som f***, og det gjør det enda. Vanskelig å kjøre med den nå, girkassa glipper ofte virker det som... Men hvor kan jeg kjøpe billig clutch denne bilen med motorkode AJT? Er det mulig å kjøpe et STERKERE clutch, kanskje litt dyrere som kan holde litt bedre? Meca selger 2 ulike clutch-sett, ene ca 2600kr og andre over 10.000Kr!!! Hva er den SÅ STORE forskjellen da?? http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?A...tegoryType_ID=1 VS http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?A...tegoryType_ID=1 Takker alle for hjelpen på forhånd og jeg trenger raskt svar. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 I den ene pakken følger det fancy svinghjulet VW har utviklet med. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 I den ene pakken følger det fancy svinghjulet VW har utviklet med. Jupp og det har mest sannsylig ryki siden du har rygga når dette skjedde. Jeg tør ikke og rygge med noen slags VAG merker så lenge det står henger på. Har du demping i svinghjulet vil ikke det tåle de påkjenningene. Du kan sikkert sette på sterkere clutch, men den vil bli rykkete ved igangsetting. Orginalt pleier og holde på disse. Jeg syntes disse er noe dritt og bytte clutch på. Selvom jeg bruker spes verktøy. Har du syncro sier jeg bare fy og spy. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Oki, så dette blir dyrt som f*** da?? Det clutch-settet ligger på 10.000Kr og det er helt syke priser. Blir nødt til å hente delen fra utlandet jeg. Hvor mye er det for slikt arbeid? Byttet til vanlig clutch, dyrt nok det, trenger ikke noe sterkere, bare forsiktighet videre holder. Nå vet vi at disse ikke skal brukes til å dra tilhenger med!!! Takk!! I den ene pakken følger det fancy svinghjulet VW har utviklet med. Jupp og det har mest sannsylig ryki siden du har rygga når dette skjedde. Jeg tør ikke og rygge med noen slags VAG merker så lenge det står henger på. Har du demping i svinghjulet vil ikke det tåle de påkjenningene. Du kan sikkert sette på sterkere clutch, men den vil bli rykkete ved igangsetting. Orginalt pleier og holde på disse. Jeg syntes disse er noe dritt og bytte clutch på. Selvom jeg bruker spes verktøy. Har du syncro sier jeg bare fy og spy. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Du kan vel gjøre det noe billigere ved å sette på et svinghjul som ikke har demping. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Mekonomen har DYRE priser!! 9095.00kr for clutchsett med det jævla svinghjulet. mens Mekonomen i Sverige har til 7300 Skr(ca 6200NKR), dvs at man kan spare flere tusen kr ved å kjøpe samme del fra samme kjede i Sverige. Men det er fortsatt for dyrt!! Hva er ulempen med svinghjul uten demping? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hvor bor du? Kanskje jeg kan være behjelpelig med mekonomen pris... Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Hei, jeg bor i Oslo. Har drevet og sjekket flere andre steder, hvor det mulig å skaffe til en normal pris.... Hadde vært svært takknemlig!! Hvor bor du? Kanskje jeg kan være behjelpelig med mekonomen pris... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hei, jeg bor i Oslo. Har drevet og sjekket flere andre steder, hvor det mulig å skaffe til en normal pris....Hadde vært svært takknemlig!! Hvor bor du? Kanskje jeg kan være behjelpelig med mekonomen pris... Kan se hva vi har liggende på jobben i morra. Kan godt være at vi har noen som er i orden. Bytter det svinghjulet der selvom det ikke har ryki når jeg bytter cluth. Jeg liker ikke gjøre de jobbene der 2 ganger. Verkstedet jeg jobber på er omtrent ledende når det kommer til de bilene der. Ofte vi får dem levert fra møller verksteder rundt omkring i osloområdet. Jeg hater bilene, men har nå fått noe erfaring. Si ifra hvis du trenger noe hjelp. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) OK, det høres bra ut. Kunne du tatt denne jobben privat? Mekkern: Vet du om Svinghjul med delenr 074105264D kan brukes i denne bilen som iflg VW skal ha 074105264H, altså D og H er ulikt på de to. Jeg får tak i brukt 074105264D billig, derfor spør jeg. Hadde vært meget takknemlig for svar. Hei, jeg bor i Oslo. Har drevet og sjekket flere andre steder, hvor det mulig å skaffe til en normal pris....Hadde vært svært takknemlig!! Hvor bor du? Kanskje jeg kan være behjelpelig med mekonomen pris... Kan se hva vi har liggende på jobben i morra. Kan godt være at vi har noen som er i orden. Bytter det svinghjulet der selvom det ikke har ryki når jeg bytter cluth. Jeg liker ikke gjøre de jobbene der 2 ganger. Verkstedet jeg jobber på er omtrent ledende når det kommer til de bilene der. Ofte vi får dem levert fra møller verksteder rundt omkring i osloområdet. Jeg hater bilene, men har nå fått noe erfaring. Si ifra hvis du trenger noe hjelp. Endret 23. januar 2008 av vwlt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå