Gå til innhold

Kan andre overvåke webcamet mitt? :S

Anbefalte innlegg

Vel!

Ble rimelig nervøs her en dag, hørte at man med enkle steg kan overvåke alle webkameraer, så lenge dataen er koblet til internett. Stemmer dette??

Evt måter å beskytte seg på?

(Brannmur, deaktivere cam midlertidig så lenge jeg ikke bruker det, mer?)

Vet ikke om jeg tror det er like lett som de gav uttrykk for, men det satte et støkk i meg...

Som sagt; er det mulig, evt hvordan beskytte seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei.. men må de da vite noe om meg, eller hvor jeg bor, ip-adresse eller lignende? Kan jo ikke bla opp i en katalog etter navn liksom :blush:

Men brannmur da, hjelper det?

Og de som prata på det er ikke SÅ datakyndige at de hacker seg inn her og der til vanlig liksom...

Lenke til kommentar

Hvis noen virkelig vil hacke seg inn på pc-en din, for å se på cammin din. Da er de nok såpass dyktige at de også kommer seg gjennom brannmuren din også.

Men sjangsen for at noen skal hacke seg inn på pc-en din for å se deg er utrolig liten.

Og ja, de må vite IP adresse...

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle hvor heftig hacker man er, har du sikra deg greit kommer de ikke inn.

Eller for å svare på spørsmålet i første post. Du kan ikke med "enkle steg" overvåke all verdens webkameraer.

Så lenge du ikke har noen servere kjørende på PCen din så er det ingenting en evt hacker kan snakke med. Eneste muligheten da er å få deg til å enten besøke webside med slem kode, eller å få deg til å kjøre ett eller annet program som gjør ting du ikke vet om.

Lenke til kommentar

Oi oi, høres jo ut som dere tror jeg er enormt paranoid eller noe, jeg fikk svar på spm mitt fordi det hørtes ut som det kunne gjøres med enkle steg, og har lys på kameraet mitt jeg og ;)

Takker for svar:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...