Buddie Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Har et problem på Windows Vista 64 bit home premium. Har da en 10000rpm 37Gb disk men den er smekk full alt. Bare windows mappen der er 24Gb alt og jeg har liksom ikke lagt inn noe stort der heller. Har bare lagt inn liksom det mest nødvendige der. Noen spes ide om hva det kan være som tar såå mye plass der inne? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 vista tar mye mer plass en XP og da... xp er under 10 gb mens vista forkommer opp til og muligens over 20 GB Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 system restore, og skyggekopier, kan sikkert være en god idè å kjøre diskoppryddning også Lenke til kommentar
snarius Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Noen spes ide om hva det kan være som tar såå mye plass der inne? Kan godt hende det er systemgjenopprettinga som har vore litt for ivrig der. Prøv å høgreklikke på disken, gå innpå egenskaper, og vel diskopprydding. I tillegg kan du jo prøve å begrense plassbruken til systemgjennopprettinga, men det veit ikkje eg så mykje om (har fjerna funksjonen). Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg vil ikke karakterisere dette som et problem, selv om det er det for deg. Vista i seg selv tar vel over 15GB alene, deretter kommer jo kopier av drivere som du legger inn(rollback), gjenopprettingspunkter, og selvfølgelig oppdateringer(også fremtidige. Hvis du ikke har en annen harddisk bør du nok kjøpe det. Det er greit med en Raptor til OS, men til spill og andre data bruker jeg en ekstra harddisk. Så du kan regne den "små" disken din som en OS-disk, og ingenting annet. Min Windows-mappe i Vista tar 20GB, dette er med alle oppdateringer, inkl. SP1 Refresh. Jeg har også begrenset plassen til systemgjenoppretting, så jeg skjønner godt at du nesten har en full harddisk allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå