Spr0cket Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 lokalt mellom to maskiner på nettverket. er en 11g router, men jeg tror maskina jeg kopierer fra er 11b. tilkoblingen er merket som 54Mbps, men i følge vistas skjermbilde har jeg bare en overføringshastighet på i underkant av 800 kBs, noe som skulle tilsvare ca 6Mbs. hva er årsaken til at jeg får utnyttet så lite av kapasiteten på det lokale nettverket mitt? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) fordi trådløst går treigt, du kan prøve å sette begge maskinene nermere aksesspungtet og se om det går fortere, det tipper jeg det gjør, men kobber er tingen hvis man skal ha hastighet Endret 19. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 En 11g-forbindelse gir 10-25Mbit ved gode signaler. Har du en vegg eller tak mellom så dropper overføringshastigheten raskt. Prøv å flytt router ved siden av PC og sjekk hvilken hastighet du får da. Får du >=14Mbit så vil jeg si at alt er i orden med PC og trådløsdel av nettverket. (forskjellige typer utstyr gir forskjellig hastighet, men de fleste takler 14Mbit eller mere). For å se på nettverket ditt slik det står normalt så kan du pinge routeren fra PC og sjekke om du får ping på 1-2ms. Er pingen høyere enn 2ms så kolliderer pakker eller de kommer ikke fram pga svakt signal / mye støy. I såfall kan det lønne seg å prøve en annen kanal (stilles i router) og se om du får bedre resultat. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 ja da stemmer det bedre med det jeg opplever. omtrent som jeg kan lese av tråden om dlinks draft .n -produkter, at de reelt kan forventes å oppnå rundt 120Mbit. Det trådløse kortet i min bærbare utgir seg for å være 54Mbit, og da er vel ikke 800kB/s så galt i overføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå