Gå til innhold

Kjøler til Q6600

zipp-

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt å overklokke min Q6600 og trenger da ny cpu kjøler. Har sett litt på denne og lurer på om den vil være ett godt kjøp? Noen andre anbefalinger?

Den skal være lydsvak, holde prosessoren ganske kald, og ikke være for stor. Har et Asus p5n32-E SLI som den skal passe til. Budsjettet er på rundt 400kr.

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hovedkortet ditt knekker nok ikke. Så lenge du er forsikting når du bærer pcen fra og til lan. Noe som er lurt er å bære pcen med hovedkortet opp :p

Du kjøper bare kjøler en gang, hvorfor ikke smelle på en 100kr til? (Er vel ikke mer forskjell?)

Litt dumt å må være forsiktig med å bære pcen fordi hovedkortet kan knekke da. :p Tja, 100kr til kan jo gå greit, men ingen som har noen meninger om hvordan Zalman vifta er, hører det er mange som skryter av dem.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt enn Zalman 9700, grei nok om du ikke skal overklokke, da den bråker endel med vifta på full hastighet, noe som fort er nødvendig med overklokking på Q6600.

det går fint med kjøler med 3pins plug på hovedkort med 4pin.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt enn Zalman 9700, grei nok om du ikke skal overklokke, da den bråker endel med vifta på full hastighet, noe som fort er nødvendig med overklokking på Q6600.

det går fint med kjøler med 3pins plug på hovedkort med 4pin.

Hmm, da ble jeg litt usikker igjen. :p Har du en annen å anbefale? Stemmer ikke helt med det mange andre sier.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv en nyinvestert Zalman CNPS9700LED på min også nyinvesterte Q6600 og på idle nu her jeg sitter så har jeg overklokket min Q6600 te: CPU klokkehastighet 2933.9 MHz (orginal: 2400 MHz, overclock: 22%)

Med temperatur:

Hovedkort 25 °C (77 °F)

CPU 18 °C (64 °F)CPU #1 /

Kjerne #1 36 °C (97 °F)CPU #1 /

Kjerne #2 35 °C (95 °F)CPU #1 /

Kjerne #3 30 °C (86 °F)CPU #1 /

Kjerne #4 30 °C (86 °F)

Nordsiden 37 °C (99 °F)

Sørsiden 35 °C (95 °F)

WDC 25 °C (77 °F)

Kjølevifter CPU 2733 RPM

Strømforsyning 3339 RPM

Målt med everest da^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...