Gå til innhold

Beste måte å ta backup av OS partisjon til et bootbart image?

grkn

Anbefalte innlegg

Har hatt mye problemer med XP, og trenger nå å ta backup av C: ;)

Hva er den greieste måten å lage en bootbar iso backup på?

Jeg vil altså brenne ut backupen på en DVD, og bare boote fra den om windows går adundas.

Mvh Johan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har problemer med XP vil det neppe hjelpe deg stort å lage et image av OSet i den tilstanden det er i nå. Om systemet feiler vil det ikke hjelpe stort å kunne starte opp igjen med et image som vil inneholde de samme problemene du har i dag. Jeg vil anbefale deg å ta backup av det du trenger å beholde, for deretter å legge inn XP på nytt.

Lenke til kommentar

Ordla meg kanskje litt dårlig, har hatt problemer med pcen er vel mer korrekt, kanskje XP ikke er så glad i min SSD disk, da Vista virket mer stabilt.

Uansett vil jeg gi xp en sjanse, og jeg har reformatert endel ganger allerede, nå er det ikke xp det er noe galt med, så da hadde det vært bra å få lagd et image.

Lenke til kommentar

Er vel 4år siden install av win.

Går selvfølgelig like rask som ny install.

Kjennskap til vedlikehold er greit.

For image bruker jeg acronis.

http://www.acronis.com/

Har også Acronis Universal Restore.

Kan ta install mitt win oppsett på alle pcer,uten problemer som ofte oppstår med nytt oppsett.

Speilbilde er den enenste sikkere måte og bevare et opsett.

Skjønner ikke at ikke flere bruker dette.

Stole på system recovery i win blir for dumt.

Men viss du ikke har som meg 100vis av ting til 3dsoftware og photoshop som må ha lisens som meg.

Ville brukt mange dager på install av alt.

Så er det vel ikke så ille og innstalere win på nytt.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Selv har jeg flere Image til mine Windows systemer. Hvorfor jeg har det slik er jeg ikke sikker på, men jeg synes dette er greiest. Jeg bruker også Acronis True Image. Det er en stund siden jeg reinstallerte Windows nå, jeg bruker Image istede. Jeg bruker ikke å legge Imagene på CD/DVD til vanlig, jeg legger dem på en harddisk. Så starter jeg bare maskina med Acronis True Image CD`en og finner Imagene og gjenoppretter dem om jeg trenger det.

Så det er nok en smart å lage Image. Men for all del. Lag Image når du har reinstallert Windows og ikke når du sitter midt oppi problemet :p.

Lenke til kommentar

Har gitt driveclonepro en sjanse, virker fint så langt, ser dog ikke ut som man får brent både backup og oppstartsprogram på samme dvd :/

Ikke noe stort problem, men kan "my computer" backups fikse biffen om den originale partisjonen ikke finnes lengeR?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...