Kimme Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Får stadig vekk feilmeldingen "Unknown NT operating system code 6 detected" i min M$ Vista Home Premium 32bit. Noen som har mer utfyllende informasjon om denne feilen. Mine problemer startet med at jeg fullgte et tips om hvordan man kan utnytte Windows minne med at kernelen ble lastet inn i minnet. Vet at dette tipset er beregnet for XP, men tenkte vel feil når jeg antok at dette funket også for Vista ved at de samme strengene i registeret er der. http://buzzblogging.com/tweaks/force-windo...rnel-in-memory/ Nå får jeg kun et totalt svart bilde ved Windows innloggingen og jeg startet opp i sikker modus og endret de samme strengene tilbake, men den viser kun den samme svarte innloggings skjermen. Vet noen om hvordan man kan få vekk dette problemet? ps; Vil helst ikke installere Vista på nytt. Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Får stadig vekk feilmeldingen "Unknown NT operating system code 6 detected" i min M$ Vista Home Premium 32bit. Noen som har mer utfyllende informasjon om denne feilen. Mine problemer startet med at jeg fullgte et tips om hvordan man kan utnytte Windows minne med at kernelen ble lastet inn i minnet. Vet at dette tipset er beregnet for XP, men tenkte vel feil når jeg antok at dette funket også for Vista ved at de samme strengene i registeret er der. http://buzzblogging.com/tweaks/force-windo...rnel-in-memory/ Nå får jeg kun et totalt svart bilde ved Windows innloggingen og jeg startet opp i sikker modus og endret de samme strengene tilbake, men den viser kun den samme svarte innloggings skjermen. Vet noen om hvordan man kan få vekk dette problemet? ps; Vil helst ikke installere Vista på nytt. Fikk ordnet dette med å boote opp i safe-mode og avinstallert grafikk-driveren til NVidia, og re-installert den på neste reboot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå