Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Smoothwall Problem

Anbefalte innlegg

Jeg har innstalert smoothwall på en 133mhz med 32 mb ram. det står to 3com 10mbit ISA kort i den, smoothwall finner begge kortene og alt virker å være hæla i taket og tenna i tapeten, men min windowsburk får ikke tildelt IP..

Den registrere at det er ei anna maskin i andre enden, men ikkeno IP får jeg. Jeg er 100% sikker på at det er smoothwall-burken det er noe drit med, for windowsburken får tildelt ip når den blir kobla til den gamle routeren!

Mener selv at konfigurasjonen er i orden,

Skal ha disse IP`ene på internettverket, altså den grønne om jeg ikke tar helt feil.:

10.0.1.2 - 10.0.1.50

gateway skal være 10.0.1.1

Får en statisk IP av min ISP. så den er egentlig grei, men er det noe triks med IPene? er det en spess commando jeg må skrive for å "starte" tjenesten??

på forhånd takk for hjelp!

Til Toppen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har innstalert smoothwall på en 133mhz med 32 mb ram. det står to 3com 10mbit ISA kort i den, smoothwall finner begge kortene og alt virker å være hæla i taket og tenna i tapeten, men min windowsburk får ikke tildelt IP..  

Den registrere at det er ei anna maskin i andre enden, men ikkeno IP får jeg. Jeg er 100% sikker på at det er smoothwall-burken det er noe drit med, for windowsburken får tildelt ip når den blir kobla til den gamle routeren!  

Har du skrudd på DHCP-serveren i Smoothwall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...